کد خبر 220376
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰

حسن زاده در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

هفته‌ وحدت، خنثی کننده‌ توطئه‌های دشمنان، درمسیر تفرقه افکنی است

هفته‌ وحدت، خنثی کننده‌ توطئه‌های دشمنان، درمسیر تفرقه افکنی است

مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان رضوی ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) گفت: سیاست استعماری و استکباری دشمنان انقلاب اسلامی، ایجاد اختلاف و فتنه میان مسلمانان جهان بوده و هست اما حضرت امام (ره) به درستی نقشه شوم دشمنان را شناختند و در مسیر خنثی سازی آن "هفته وحدت" را معرفی کردند، هفته ای که خنثی کننده توطئه های دشمنان در مسیر تفرقه افکنی است.

مهدی حسن زاده مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار حیات، افزود: با درود و صلوات به روح پر فتوح رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) که یکی از تدابیر بسیار ارزنده ایشان نامگذاری هفته وحدت بود. می دانیم که سیاست استعماری و استکباری دشمنان انقلاب اسلامی ایجاد اختلاف و فتنه میان مسلمانان جهان بوده است اما حضرت امام (ره) به درستی نقشه شوم دشمنان را شناختند و در مسیر خنثی سازی فتنه های دشمن یکی از تدابیرطلایی ایشان معرفی هفته وحدت بود که توانستند تمام امت اسلام را وحدت ببخشند. 

وی افزود: وحدت میان مسلمانان هم در دوران انقلاب اسلامی هم در دوران دفاع مقدس و هم پس از دفاع مقدس توسط رهبری داهیانه خلف صالح حضرت امام خمینی، رهبر فرزانه انقلاب همین مسیر ادامه یافت. از نمونه های بارز آن میتوان به مدافعین حرم اشاره کرد که در مقابل غده سرطانی داعش ایستادند. 

حسن زاده اظهار داشت: سردار شهید شوشتری نماد درخشان شهدای وحدت است که قبل از شهادت، این بشارت را داده بودند و فرمودند؛ "یقین دارم که خون من باعث امنیت سیستان و بلوچستان خواهد شد" و این بشارت به واقعیت پیوست و فتنه بزرگی که دشمنان فکر میکردند با اختلاف افکنی میان شیعه و سنی می توانند به ایران اسلامی آسیب بزنند با ریخته شدن خون شهید شوشتری، خنثی شد. از پروردگار متعال خواستار علو درجات برای این شهید بزرگوار و همه شهدا را داریم و با تمام توان فریاد میزنیم که ادامه دهنده راه این شهیدان بزرگوار و عزیزمان هستیم. 

وی تصریح کرد: یاد و خاطره شهدای وحدت را گرامی میداریم و هر ساله در هفته وحدت مراسم نکوداشت خانواده های معظم شهدای وحدت را برگزار می کنیم و در جوار امام رضا(ع) میزبان بزرگانی از عشایر و قبایل عزیز از سیستان و بلوچستان هستیم و امسال هم این مراسم با شکوه خاصی در روز شنبه برگزار خواهد شد. از دیگر برنامه ها؛ برگزاری یادواره شهدای اهل سنت است که ما توفیق داشتیم با تعامل و همکاری صدا و سیما، پنج هزار خاطره از خانواده های شهدا را ثبت کنیم. رونمایی از آثار مختلف از جمله کتاب " تبلیغ در جبهه" که تالیف حجت الاسلام سید طاهر طاهری است که ایشان از علمداران دوران دفاع مقدس در عرصه تبلیغ، بی نظیر بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha