کد خبر 220339
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

چگونه گوشی سرقت شده خود را ردیابی کنیم؟

چگونه گوشی سرقت شده خود را ردیابی کنیم؟

در شرایطی که این روزها سرقت گوشی موبایل و انتقال آن به کشورهای همسایه زیاد شده است، اخیرا یک مقام مسؤول حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از همکاری با سایر کشورها برای جلوگیری از این موضوع خبر داده‌ است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ اواسط زمستان سال گذشته بود که رگولاتوری‌های ایران و پاکستان به منظور پیشگیری از فروش و فعال‌سازی گوشی‌های تلفن همراه سرقت شده در کشورهای همسایه نشست هماهنگی را برگزار کردند.

در این جلسه که با حضور مدیران کل دفتر سازمان‌های تخصصی بین‌المللی و حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با رئیس و مدیران کل رگولاتوری پاکستان برگزار شد، موضوعات مربوط به نحوه رجیستری گوشی‌های تلفن همراه در شبکه اپراتورهای هر دو کشور، استفاده از ظرفیت‌های همکاری بین‌المللی برای مسدودسازی عدم ارایه سرویس به تجهیزات و گوشی‌های هوشمند تلفن همراه سرقت شده در ایران، در کشور پاکستان و بالعکس و امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات گوشی‌ها و تجهیزات سرقت شده هر دو کشور بررسی شد.

در همین رابطه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره خارج شدن گوشی‌های سرقتی به کشورهای همسایه و برگشت آنها به ایران گفت: این موضوع با حضور وزیر ارتباطات پاکستان در دو ماه گذشته مطرح شد و با بقیه کشورهای همسایه نیز این کار از نظر فنی و سیاست‌گذاری پیگیری می‌شود تا بتوانیم از این موضوع جلوگیری کنیم.

با توجه به اینکه این روزها و با افزایش چند برابری قیمت گوشی‌ها در بازار، خریدن دوباره گوشی آن هم در شرایطی که گم شده یا به سرقت رفته باشد، هزینه‌های بالایی برای کاربران دارد. برخی امکانات از طرف اپراتورها و گوشی‌ها وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان گوشی‌های گم شده یا سرقتی را ردیابی کرد.

اگر گوشی شما گم شده یا به سرقت رفته باشد، دو راه‌حل کلی برای یافتن مکان فعلی آن وجود دارد که البته هر کدام از این روش‌ها مستلزم این است که قبلا چنین مواردی را پیش‌بینی کرده باشید. به طور کلی یافتن مکان گوشی با استفاده از اینترنت و GPS  میسر است. یکی از این روش‌های دیگر استفاده از اکانت گوگل است؛ برای اینکه بعدا بتوانید از قابلیت Android Device Manager که یکی از قابلیت‌های کاربردی گوگل است، استفاده کنید، حتما باید یک‌بار از گوشی اندرویدی خود وارد اکانت جی‌میل خود شوید؛ در صورتی که گوشی شما گم شده باشد، می‌توانید با وارد کردن اطلاعات اکانت خود، مکان فعلی گوشی خود را شناسایی کنید.

گزینه دیگر «Lock» است که با استفاده از این قابلیت می‌توانید در صورت گم شدن گوشی، گوشی خود را قفل کرده و حتی برای آن پسورد بگذارید. همچنین گزینه Erase برای مواردی است که گوشی شما گم شده و می‌توانید با استفاده از این گزینه، اطلاعات حساسی که در گوشی دارید را پاک کنید. البته در صورتی می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید که گوشی‌تان به اینترنت متصل باشد. همچنین دارندگان گوشی‌های آیفون نیز می‌توانند از قابلیت «Find My iPhone» برای پیدا کردن دستگاه خود استفاده کنند و اقدامات دیگری نیز برای در امنیت نگه داشتن اطلاعات خود انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha