کد خبر 220317
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

پایانِ عصر عطایی

پایانِ عصر عطایی

بهروز عطایی تیم ملی والیبال ایران را در مرحله انتخابی المپیک نیمه کاره رها کرد.

به گزاش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ نتایج ضعیف تیم ملی والیبال ایران در مرحله انتخابی المپیک پاریس و در پی شکست این تیم در تقابل با چک و پس از نتایج ضعیف در لیگ ملت‌ها، مسابقات آسیایی و رقابت‌های هانگژو، در نهایت باعث شد بهروز عطایی، سرمربی این تیم تصمیم بگیرد از سمت خودش استعفا دهد.

این درحالی است تیم ملی والیبال ایران در دیدارهای اخیر خود نتوانسته نتایج مطلوبی کسب کند و در آخرین بازی خود نیز مقابل جمهوری چک شکست خورد. با توجه به حضور تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت های انتخابی المپیک در برزیل و سه دیدار باقی مانده با تیم‌های ایتالیا، برزیل و کوبا، علیرضا طلوع کیان به عنوان سرمربی هدایت تیم ایران را تا پایان این مسابقات برعهده خواهد گرفت.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران از تابستان سال ۱۴۰۰ کار خود را با قهرمانی در مسابقات مردان آسیا آغاز کرد و در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ تیم ایران با هدایت وی به مرحله نهایی صعود کرد.

تیم ملی والیبال ایران در ادامه حضور وی بر روی نیمکت، در رقابت‌های قهرمانی جهان سیزدهم شد، در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به عنوان دوازدهم رسید و در مسابقات قهرمانی مردان آسیا به میزبانی ارومیه به مقام نایب قهرمانی دست یافت. این هدایت عطایی در بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال طلا و مقام قهرمانی رسید و سپس راهی برزیل شد تا در رقابت‌های گروه نخست انتخابی المپیک پاریس شرکت کند.

مردان والیبال ایران پس از دو ناکامی مقابل آلمان و اوکراین موفق به شکست قطر شدند و عصر امروز بهروز عطایی پس از شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل جمهوری چک، استعفای خود را تقدیم رئیس فدراسیون والیبال کرد. بر این اساس با توجه به حضور تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت های انتخابی المپیک در برزیل و سه دیدار باقی مانده با تیم‌های ایتالیا، برزیل و کوبا، علیرضا طلوع کیان به عنوان سرمربی هدایت تیم ایران را تا پایان این مسابقات برعهده خواهد گرفت. تیم ملی والیبال ایران ساعت 20 روز جمعه 14 مهرماه در پنجمین مسابقه خود به مصاف ایتالیا می‌رود که در حال حاضر صدرنشین مسابقات گروه نخست انتخابی المپیک است.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران از تابستان سال ۱۴۰۰ کار خود را با قهرمانی در مسابقات مردان آسیا آغاز کرد و در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ تیم ایران با هدایت وی به مرحله نهایی صعود کرد. تیم ملی والیبال ایران در ادامه حضور وی بر روی نیمکت، در رقابت‌های قهرمانی جهان سیزدهم شد، در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به عنوان دوازدهم رسید و در مسابقات قهرمانی مردان آسیا به میزبانی ارومیه به مقام نایب قهرمانی دست یافت. تیم ملی والیبال ایران با هدایت عطایی در بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال طلا و مقام قهرمانی رسید و سپس راهی برزیل شد تا در رقابت‌های گروه نخست انتخابی المپیک پاریس شرکت کند.

او در این مدت پستی و بلندی های زیادی را دید و تلخ و شیرین های زیادی را تجربه کرد؛ قطعاً کسی نمی تواند موفقیت های ابتدایی عطایی در تیم ملی را به راحتی فراموش کند اما در ادامه ورق برگشت و در یک سال اخیر تنها موفقیت والیبال ایران مدال طلای بازی های آسیایی بود و به اعتراف عطایی والیبال ایران در تورنمنت های اخیر عملکرد و نتایج خوبی نداشت.

استعفای عطایی در این مقطع زمانی اقدامی عجیب و عجولانه بود که چنین حرکتی در این زمان معنایی ندارد چون تیم ملی هنوز سه بازی دارد و تکلیف باید مشخص شود. بهتر بود به جای استعفای سرمربی و پذیرش فوری آن از سوی رئیس فدراسیون والیبال، مشکلات تیم ملی ما ریشه یابی شود و اگر مشکل در تیم است باید ببینیم علتش چیست. اگر از سمت مربی است جابجایی انجام بدهیم اگر هم مورد دیگری است باز هم باید حل شود؛ به هر حال از استعفاء در این زمان واقعا شوکه کننده بود.

اینکه تیم ملی ما به جایی رسیده که به جای دنبال کردن با شور و شعف نتایج، شاهد ضربه بزرگ به تیم از نظر فنی و روحی هستیم، اتفاق ناراحت کننده‌ای است ولی شاید همین موضوع نوعی شوک برای ملی پوشان باشد و بتواند اثر مثبتی روی نتایج آینده ملی‌پوشان والیبال بگذارد.

با این شرایط و با توجه به حضور تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت های انتخابی المپیک در برزیل و سه دیدار باقی مانده با تیم‌های ایتالیا، برزیل و کوبا، علیرضا طلوع کیان به عنوان سرمربی هدایت تیم ایران را تا پایان این مسابقات برعهده خواهد گرفت تا پس از جلسات کارشناسی برگزار شده و تصمیمی شایسته والیبال ایران گرفته شود؛ تصمیمی که به عقیده برخی کارشناسان باید زودتر گرفته می شد.

تیم ملی والیبال ایران ساعت 20 روز جمعه 14 مهرماه در پنجمین مسابقه خود به مصاف ایتالیا می‌رود که در حال حاضر صدرنشین مسابقات گروه نخست انتخابی المپیک است. باید دید با توجه به تغییر کادرفنی و شوکی که در این رابطه به تیم ملی وارد می‌شود شاهد تغییر در عملکرد و نتایج تیم ملی خواهیم دید یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha