کد خبر 220305
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

وزیر آموزش و پرورش: ۳ هزار مدرسه "الگوی سند تحول بنیادین" شدند

وزیر آموزش و پرورش: ۳ هزار مدرسه "الگوی سند تحول بنیادین" شدند

وزیر آموزش و پرورش گفت: سه هزار مدرسه به عنوان مدارس الگوی سند تحول بنیادین در کشور شناسایی شده است و این تعداد به تدریج افزایش می‌یابد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ علی مراد صحرایی در نخستین برنامه سفر یک روزه به مازندران ابتدا به گلزار شهدای ساری رفت و با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس این شهرستان ادای احترام کرد. سپس با آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این دیدار با اشاره به اینکه امور فوریتی در کشور بسیار است، گفت: آموزش یکی از مهم‌ترین امور فوریتی در کشور است که بر پایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید اجرایی شود.

علی مراد صحرایی سند راهبردی آموزش و پرورش را مبنای ارزیابی همه اعضای کادر آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: تربیت معلم برای آموزش و پرورش اولویت اصلی است.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از سند بنیادین آموزش و پرورش اصول است و قابل تغییر نیست، اما در برخی موارد اصلاحات و بازبینی آن انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 3 هزار مدرسه به عنوان مدارس الگوی سند تحول بنیادین در کشور شناسایی شده است، افزود: این تعداد مدارس به تدریج بیشتر می‌شود.

صحرایی از فعالیت 18 دستگاه برای اجرایی شدن این سند خبر داد و گفت: 42 هزار و 500 میلیارد تومان پارسال برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده و امروز به طور میانگین، 26 درصد از اجرای این طرح به حقوق معلمان افزوده شده است.

‌وی ادامه داد: سه گانه منزل، مدرسه و مسجد از جمله برنامه‌هایی است در دستور کار طرح‌های وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این نشست با بیان اینکه حفظ و رعایت شئونات اسلامی و دینی در دستور کار وظایف آموزشی این اداره کل است، گفت: سال تحصیلی جدید را باوجود هجمه‌های متعدد دشمنان 536 هزار دانش آموز، 13 هزار کادر آموزشی مازندران در 4 هزار و 200 مدرسه استان به خوبی و با نشاط آغاز کردند.

کمالی افزود: کیفیت بخشی به حوزه آموزش در دستور کار امسال آموزش و پرورش مازندران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha