کد خبر 220258
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

در نشست مهم امنیتی وزارت دفاع ترکیه چه گذشت؟

در نشست مهم امنیتی وزارت دفاع ترکیه چه گذشت؟

ساختمان وزارت دفاع ترکیه شاهد نشست امنیتی بسیار مهمی بود که طی آنها تحولات امنیتی اخیر و واکنش به حمله تروریستی آنکارا، بررسی شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ امروز ساختمان وزارت دفاع ترکیه شاهد نشست امنیتی بسیار مهمی بود که طی آنها تحولات امنیتی اخیر و واکنش به حمله اخیر در آنکارا، بررسی شد.

بر اساس این گزارش، شماری از وزرا و مقامات نظامی ترکیه امروز چهارشنبه نشست امنیتی مهمی را برگزار کردند. مقامات بلندپایه ترکیه، تحولات امنیتی اخیر در کشور و گام ها برای پاسخ به حمله اخیر در آنکارا را بررسی کردند.

در این نشست که در مقر وزارت دفاع ترکیه برگزار شد، یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه، علی یرلی گایا، وزیر کشور، ابراهیم کالن، رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه و رئیس ستاد کل ارتش ترکیه حضور داشتند.

این در حالی است که ساعاتی قبل، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه طی نشست خبری مشترک با تحسین ارطغرل‌اغلو، وزیر خارجه جمهوری تُرک قبرس شمالی در آنکارا با اشاره به انفجار انتحاری و حمله تروریستی روز یکشنبه در ورودی وزارت کشور، گفت که از این پس تمامی مواضع گروهک تروریستی پ ک ک در عراق و سوریه برای نیروهای مسلح کشورش اهدافی مشروع به شمار می روند.

وزیر امور خارجه ترکیه در این باره تأکید کرد که ارتش کشورش تمام تاسیسات زیرساختی، روبنایی و انرژی متعلق به پ ک ک را هدف قرار خواهد داد.

هاکان فیدان با اشاره به تلاش نیروهای امنیتی ترکیه برای مجازات عوامل دخیل در عملیات تروریستی روز یکشنبه در آنکارا مدعی شد: در تحقیقات نیروهای امنیتی مشخص شد که ۲ تروریست از سوریه وارد ترکیه شده و آموزش دیده اند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha