کد خبر 220249
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

در دیدار دستیار رئیس جمهور آذربایجان

رئیسی: بازشدن پای کشورهای بیگانه به منطقه به نفع هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست

رئیسی: بازشدن پای کشورهای بیگانه به منطقه به نفع هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست

رئیس جمهور، ارتقای سطح روابط میان تهران و باکو و مقابله با طرح‌هایی را که به منظور ایجاد اختلاف و اختلال در روابط دو کشور طراحی می‌شوند، ضروری دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه قدرتمند جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آمادگی کامل دارد تا به رفع اختلافات آنها کمک کند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ سید ابراهیم رئیسی در دیدار  «خلف خلف‌اف» دستیار رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در امور ویژه، روابط دو کشور را متکی به اشتراکات فرهنگی و باورهای دینی تاریخی و عمیق توصیف و تصریح کرد: ایران و جمهوری آذربایجان ظرفیت‌های متنوع و متعددی دارند که مبادله آنها منافع دو کشور و دو ملت را تامین می‌کند.

رئیس جمهور، ارتقای سطح روابط میان تهران و باکو و مقابله با طرح‌هایی را که به منظور ایجاد اختلاف و اختلال در روابط دو کشور طراحی می‌شوند، ضروری دانست و با بیان اینکه حفظ و ارتقای ثبات در منطقه در گرو همکاری و هم‌افزایی کشورهای منطقه است، افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه قدرتمند جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آمادگی کامل دارد تا به رفع اختلافات و مشکلات این دو کشور کمک کند.

 رئیسی با تاکید بر اهمیت حفظ مرزها و ژئوپلتیک منطقه اظهار داشت: ایران از گفتگوهای منطقه‌ای در قالب 3+3 یا در هر شکل و قالب دیگری که بتواند به رفع مشکلات و باز کردن گره‌ها در روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک کند، استقبال می‌کند. کشورهای منطقه ظرفیت حل مسائل منطقه را دارند و باز شدن پای کشورهای بیگانه به منطقه به هر بهانه‌ای به صلاح و منافع هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست.

«خلف خلف‌اف» دستیار رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در امور ویژه نیز در این دیدار با قدردانی از موضع جمهوری اسلامی ایران و نیز نقش موثر رئیس جمهور ایران  در حفظ روابط فیمابین پس از واقعه رخ داده برای سفارت این کشور در تهران گفت: جمهوری آذربایجان و ایران ظرفیت‌های بزرگی برای تقویت و تعمیق روابط دوجانبه و منطقه‌ای دارند.

خلف‌اف جمهوری اسلامی ایران را کشور قدرتمند منطقه و همسایه و دوست کشورش خواند و خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان نیز عمیقا معتقد است که مسائل منطقه باید با همکاری و گفتگو میان کشورهای منطقه حل و فصل شده و پای کشورهای دیگر نباید به منطقه باز شود.

وی گفت که جمهوری آذربایجان از هر گونه گفتگو بخصوص در قالب گفتگوهای 3+3 برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و نیز حل و فصل مسائل منطقه استقبال می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha