کد خبر 220144
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

رئیس جمهور در پیامی مطرح کرد؛

آیت الله کوهستانی در زمره عالمان وارسته است

آیت الله کوهستانی در زمره عالمان وارسته است

رئیس جمهور در پیامی به همایش آیت الله کوهستانی، ایشان را در زمره عالمان وارسته ذکر کرد که با وجود محدودیت‌های نظام شاهنشاهی با توکل به خدا و ایثار خدمات ماندگاری را به جا گذاشت.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در پیامی برای کنگره ملی آیت الله کوهستانی آورده است: آیت الله آقای شیخ محمد کوهستانی بی شک در زمره عالمان وارسته بود که با وجود محدودیت‌های نظام شاهنشاهی با توکل به خدا و ایثار خدمات ماندگاری در راستای ترویج معارف الهی و تربیت شاگردان برای تحکیم مکتب اسلام به یادگار گذارد.

در ادامه این پیام آمده است: تجلیل از عالمان و اندیشمندان بزرگ دینی که با اخلاص و روحیه جهادی عمر گرانمایه خود را در راه نشر معارف نورانی قرآن و اهل بیت و زنده نگه داشتن ارزش‌های الهی و انسانی و تربیت انسان‌ها صرف می‌کنند، حرکتی پسندیده و موجب اشاعه فضیلت‌ها در جامعه است.

همچنین تصریح شده است: این عالم‌پارسا با تأسیس حوزه علمیه در ملک شخصی در روستای کوهستان بهشهر، در انتقال دانش به طلاب تلاش کرد که این حرکت باقیات صالحات و صدقه جاریه برای ایشان است.

حجت الاسلام رئیسی یادآور شد: آیت الله کوهستانی مرد علم و عمل و اخلاق بود و با وجود تمکن مالی، ساده زیست و مردمی و کمالات معنوی و کرامات بود و دعای همیشه این فقیه وارسته ماندن در خط اسلام بود و تا پایان عمر بر این مسیر استوار بود.

وی گفت: گرامیداشت یاد آن عالم وارسته به عنوان الگوی اخلاص عمل و پراکنده کردن رایحه اسلام برای جامعه الهام بخش بود و باید با حراست به آیندگان منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha