کد خبر 220143
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

فرماندار دشتستان:

۴۰۶ پروژه عمرانی در شهرستان دشتستان در دست اجراست

۴۰۶ پروژه عمرانی در شهرستان دشتستان در دست اجراست

 فرماندار دشتستان گفت: در این شهرستان ۴۰۶ پروژه عمرانی ملی ، استانی و شهرستانی در دست اجراست که با بهره برداری از این پروژه ها شاخص های توسعه ای ارتقا خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های حیات؛ احمد بنافی اظهار کرد: هفته دولت ۳۰۲ پروژه اقتصادی و عمرانی با یکهزار و ۳۳۷ میلیارد تومان اعتبار در دشتستان وجود داشت که از این شمار ۲۵۰ پروژه افتتاح و عملیات اجرایی ۵۲ پروژه نیز آغاز شد.

فرماندار دشتستان گفت: در حوزه راه در شهرستان دشتستان یکهزار و ۱۲ کیلومتر راه مواصلاتی اعم از راه روستایی، شریانی و اتوبان وجود دارد و اکنون ۴۰ پروژه در این حوزه در دست اجرا است که در سال جاری ۳۰ پروژه عمرانی دیگر حوزه راه‌سازی نیز عملیاتی می شود.

وی افزود: در حوزه راهداری فرسودگی ماشین آلات، کمبود پیمانکار و تاخیر در اجرا پروژه‌ها از نگرانی جدی شهرستان دشتستان در حوزه راه است که باید برای رفع آن اقدام شود.

بنافی یادآورشد: در حوزه آب و فاضلاب نیز شهرستان دشتستان امسال کمترین مخاطره را سپری کرد.

فرماندار دشتستان با اشاره به وجود ۶۱ مخزن زمینی، هوایی و فلزی آب در شهرستان اظهار کرد: از مجموع یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی این شهرستان ۳۰ درصد آن فرسوده است که باید برای نوسازی آن اعتبار مورد نیاز تامین شود.

بنافی اظهار کرد: در حوزه ورزش نیز دشتستان با وجود ۴۷ هیات ورزشی فعال از شهرستان های پیشرو استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی افزود: شهرستان دشتستان در این حوزه با وجود ۱۰ استادیوم ورزشی و ۳۰ سالن ورزشی زیرساخت ورزشی خوبی دارد اما تامین نشدن هزینه نگهداری و تجهیز منجر چالش برای حوزه ورزش است که باید اعتبار موردنیاز آن تامین شود.

بنافی بیان کرد: شهرستان دشتستان ۱۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی دارد و ۱۴ پروژه درمانی نیز در دست احداث دارد.

وی اظهار کرد: در برخی از اقلام دارویی و شیر خشک نیز کمبودهایی در شهرستان وجود دارد که انتظار می رود برای رفع این کمبودها تلاش جدی شود.

بنافی ادامه داد: کمبود پزشک از دیگر مشکلات شهرستان‌ دشتستان است که امید است تیم مدیریت درمان استان برای رفع این مشکل تدبیر اساسی انجام گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش نیز شهرستان دشتستان ۵۷ مدرسه تخریبی دارد که عمیلیات نوسازی ۱۳ مدرسه در حال انجام است.

بنافی ادامه داد: در حوزه برق نیز چهار هزار کیلومتر شبکه، پنج هزار ترانسفورماتور و ۱۳ ایستگاه فوق توزیع در شهرستان وجود دارد که برای راه اندازی سه ایستگاه جدید در برازجان، سعدآباد و کلمه کارهای مقدماتی آن انجام شده است.

وی همچنین با قدردانی از تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر برای ثبت کاروانسرای مشیرالملک در یونسکو اظهار کرد: ۷۰ درصد از ظرفیت میراث فرهنگی استان بوشهر در شهرستان دشتستان واقع است که تلاش برای ترمیم و بازسازی تمامی این آثار در حال انجام است.

بنافی افزود: در حوزه گردشگری نیز تلاش شده تا ۶ روستای شهرستان دشتستان به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha