کد خبر 220127
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

حق موسیقی اقوام در شبکه ملی ادا شود

حق موسیقی اقوام در شبکه ملی ادا شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه حق موسیقی اقوام در شبکه ملی ادا شود، گفت:ایجاد بسترهای لازم برای تعامل و نزدیکی هرچه بیشتر اقوام ایرانی که گنجینه ارزشمند ایران هستند باید فراهم شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علیرضا تاج‌شهرستانی امروز در نشست تخصصی شهرداران شهرهای خلاق جهان در سنندج، اظهار کرد: اقوام ایرانی ریشه‌های محکم کشور را تشکیل می‌دهند و ریسمان اتحاد مردمان ایران هستند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت افزود: به هر میزان در مورد اقوام ایرانی و ویژگی‌های آنها گفته و پرداخته شود تلاش برای حفظ و پاسداشت ایران عزیز است.

تاج‌شهرستانی از موسیقی به عنوان صدای احساس مردمان هر خطه نام برد و باید در نگهداری و نشر موسیقی اقوام تلاش کنیم، گفت: حمایت و تشکر از اساتید موسیقی چه در بخش آموزش و چه در بخش ثبت آثار موسیقی نیازی ضروری است و باید تلاش کنیم این میراث برای آیندگان حفظ شود.

وی اضافه کرد: صدا و سیما و شبکه‌های سراسری نباید فقط به مرکزیت و زبان مادری محدود شوند، به موسیقی اقوام بیش از پیش باید بها داده شود و بستر لازم برای ادا کردن حق موسیقی اقوام در شبکه ملی فراهم شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: ایران فقط پایتخت نیست، ایران از شمالی ترین تا جنوبی‌ترین و از غرب تا شرق ایران ویژگی های والایی دارد که باید از طریق شبکه های سراسری به معرفی و نشان داده شود.

وی اضافه کرد: همه اقوام و کل ایران یک خانواده به نام خانواده ایرانی هستند و باید این ظرفیت برای تعامل، نزدیکی و شناخت بیشتر اقوام ایرانی فراهم شود که رسانه در این بستر نقش مهمی خواهد داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت افزود: به نمایندگی و به عنوان سفیر مردم شمال و رشت به سنندج آمده‌ایم و پیام میزبانی و محبت و مهرورزی مردم کردستان را به مردمان شمال خواهیم رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha