کد خبر 220026
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

استقبال میهمانان کنفرانس وحدت از کتاب‌های اهل‌بیتی

استقبال میهمانان کنفرانس وحدت از کتاب‌های اهل‌بیتی

میهمانان شرکت کننده در سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از کتاب‌های عرضه شده در غرفه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با موضوع زندگی ائمه اطهار استقبال کردند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور ۱۱۰ اندیشمند از ۴۱ کشور و ۱۱۰ نفر از نخبگان و فرهیختگان داخلی از یکشنبه نهم مهر در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد که موضوع این کنفرانس، همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش های مشترک است.

با توجه به اهانت شرم آمیز برخی افراد در کشورهای غربی و تایید یا سکوت سردمداران کشورهای اروپایی امسال یک نمایشگاه قرآن در کنار کنفرانس وحدت برپا شد که به گفته حجت الاسلام شهریاری رییس کنفرانس وحدت اسلامی و دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، همانگونه که رییس جمهوری با بلند کردن قرآن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان داد که چگونه باید از کلام الهی دفاع کرد، برپایی این نمایشگاه نیز برای معرفی چهره رحمانی اسلام به جهانیان است.

در این نمایشگاه بیش از ۱۵ غرفه از نهادها و موسساتی همچون دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، شبکه اینترنتی سفیر، مرکز گفت‌وگوی صلح برای همه، جشنواره بین المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای اسلامی، موسسه اطلاعات و تحقیقات اسلامی، بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، جمعیت دفاع از ملت فلسطین، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، جامعة المصطفی، شبکه نیکوکاری محسن و غرفه ای برای ارائه آثار هنری قرآنی برپا شد.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سال ۶۹ به منظور احیاء و گسترش فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی (ص)، حراست از حریم قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم (ص)، حمایت از حقوق مسلمانان جهان و جایگاه پیروان اهل‌بیت (ع) و تلاش برای ایجاد صلح، دوستی، همکاری و همیاری بین ملت های جهان تاسیس شد. این مجمع علاوه بر انتشار بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب در هزار و ۱۵۰ جلد به ۵۸ زبان، تعدادی کتاب صوتی منتشر کرده تا اهل بیت (ع) را آنگونه که هستند معرفی کند.

قاسم کوشک‌باقی مسئول غرفه مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نمایشگاه سی و هفتمین کنفرانس وحدت از استقبال علاقه مندان و میهمانان این کنفرانس سخن گفت و افزود: با این که بسیاری از میهمانان کنفرانس را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند ولی از کتاب های این غرفه به ویژه کتاب های مربوط به زندگی ائمه اطهار استقبال کردند. مثلا میهمانان پاکستانی از کتاب های اهل بیتی به زبان های اردو و پشتون استقبال خوبی کردند و کتاب های ترجمه شده به زبان عربی نیز مورد استقبال برخی میهمانان عرب زبان قرار گرفت.

وی با اشاره به وضعیت چاپ و قیمت کاغذ گفت: علاقه مندان در این غرفه کتاب های موردنیاز خود را به صورت رایگان دریافت کردند و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (ع) در نمایشگاه های کتاب مانند نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان یک انتشاراتی ارزان فروش معروف است. چون قیمت کتاب های مجمع اهل بیت(ع) در مقایسه با بازار حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزانتر است.

سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در دو بخش نشست های مجازی و حضوری برگزار شد که نشست های مجازی از پنجشنبه ششم مهر آغاز شده و تا امروز، سه شنبه ۱۱ مهر ادامه خواهد داشت. در این بخش ۲۴۰ اندیشمند در ۱۶ وبینار شرکت کرده اند و در هر وبینار ۱۵ اندیشمند به سخنرانی می کنند.

بخش حضوری کنفرانس نیز یکشنبه نهم مهر با سخنرانی آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز شد و شرکت کنندگان در این کنفرانس امروز مصادف با ۱۷ ربیع الاول و سالروز ولادت نبی اکرم(ص) با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha