کد خبر 219922
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

پیشکسوت دفاع مقدس در گفتگو با «حیات»:

دفاع از کشور حس تکلیف دائمی است

دفاع از کشور حس تکلیف دائمی است

شریفیان گفت: یک انسان مومن و متعهد به مبانی دین زمان و مکان برایش فرقی نمی کند و احساس تکلیف او همیشه از 1400 سال پیش تا ظهور حضرت مهدی (عج) باقی خواهد ماند.

خانم شریفیان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات با بیان اینکه در دفاع مقدس پاسدار رسمی بودم، گفت: من از 16 سالگی پاسدار شدم. در واقع کار خواهران در آن زمان بیشتر جنبه پشتیبانی و در جبهه فرهنگی بود. در آن زمان با گروه روایت فتح در حوزه فرهنگی و در زمینه عکاسی کار می کردم؛ بیشتر کار ما روایت پشتیبانی دفاع مقدس بود.

شریفیان با بیان اینکه از دوران دفاع مقدس خاطرات زیادی دارم، تشریح کرد: یکی از خاطرات زیبایی که به خاطر دارم، این است که ما نمی توانستیم به عنوان خانم به صورت مستقیم در جبهه بجنگیم و از آنجایی که حضرت امام (ره) فرموده بودند که دفاع برای همه واجب است، ما دوره های تربیت مربی نظامی داشتیم که در پادگانهای مختلف برگزار می شد. این دوره ها به صورت متمرکز بود یعنی بانوان از همه کشور به این پادگان ها برای آموزش اعزام می شدند. که آموزش نظامی ببینند.

پیشکسوت دفاع مقدس اظهار کرد: یادم می آید در آخر دوره یکی از مربیان از اهواز برای دوره آمده بود و جالب است که همسر ایشان رزمنده بود؛ اما این خانم همسر و خانواده شان برای دیدنشان آمده بودند. در حقیقت همه مردم در آن زمان در تمام جنبه ها به مسئله دفاع مقدس اهتمام داشته و حفظ ارزشهای نظام اسلامی را در همه جنبه ها مدنظر داشتند.

شریفی در پاسخ به این سوال که اگر زمان به عقب برگردد، باز هم برای دفاع از کشور قدم بر میدارید، گفت: یک انسان مومن و متعهد به مبانی دین زمان و مکان برایش فرقی نمی کند و احساس تکلیف او همیشه از 1400 سال پیش تا ظهور حضرت مهدی (عج) باقی خواهد ماند.

وی با تاکید بر این موضوع که ما نسل خود را برای جهاد و شهادت تربیت کرده ایم، گفت: نسل جدید نسلی بسیار خوب هستند و به قول حضرت آقا به آنان امید است. پس از انقلاب و در دهه اخیر رویش هایی از جوانان دیدیم که هم تعجب می کنیم و هم خوشحالیم. در واقع مردم به ویژه جوانان در مسیر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha