کد خبر 219879
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

معاون سازمان اطلاعات سپاه:

شهید هاشمی با تمام وجود به دنبال اهداف انقلاب بود

شهید هاشمی با تمام وجود به دنبال اهداف انقلاب بود

معاون هماهنگ کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: شهید هاشمی فردی متواضع، مردم‌دار، دارای پشتکار و جدی در کار و مسئولیت، ولایتمدار و با تمام وجود به دنبال اهداف انقلاب و اسلام بود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سردار محمد تولایی صبح امروز ۱۰ مهرماه در مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار سیدحمیدرضا هاشمی( فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان) که در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شد، اظهار کرد: خون شهید هاشمی به همراه سایر شهدا موجب وحدت و امنیت بیشتر در جامعه شد.

وی بیان کرد: شهادت معامله با خداوند است که فرد با علم، آگاهی و شناخت کامل، جان خود را تقدیم می‌کند و خداوند در ازای آن روزی در جوار رحمت الهی را نصیب شهید می‌کند.

تولایی با اشاره به اینکه شهید اینقدر عظمت دارد که قدرت شفاعت پیدا می‌کند، گفت: شهید به ازای امتحانی که پس داده و سرافراز از آن بیرون آمده و با خدا معامله کرده دارای این عظمت شده است لذا مقام شهادت را به هر کسی نمی‌دهند.

معاون سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه "تا شهید نباشی شهید نمی‌شوی"، اظهار کرد: فرد باید ابتدا در زندگی خود اقداماتی انجام دهد و مجاهدت‌هایی داشته باشد تا بتواند به مقام شهادت برسد که نمونه بارز شهید بودن را شهید سیدحمیدرضا هاشمی داشت.

تولایی بیان کرد: شهید هاشمی فردی مخلص و صادق بود و همین ویژگی‌ها موجب شد تمام گزارشات اطلاعاتی او را فرماندهان با اعتماد کامل بپذیرند و تردید نداشتند. زیرا می‌دانستند فرد صادقی بود.

وی تصریح کرد: شهید هاشمی دنبال نام و نشان نبود و به معنی واقعی کلمه سرباز گمنام امام زمان(عج) بود. در مدیریت در عین قاطعیت و جدی بودن، با عشق و مهربانی با نیروهایش برخورد می‌کرد لذا آنها هم با جان و دل دستوراتش را اطاعت می‌کردند و سید مانند پدر و برادر بزرگ غمخوار نیروهایش بود.

معاون سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: شهید هاشمی در انجام مسئولیتش دغدغه داشت و قلب رئوفش برای خانواده و مردم می‌تپید؛ سیدحمیدرضا مرد میدان بود و اهل پشت میز نشستن نبود و در ماموریت‌ها همیشه پیشتاز بود و بالاخره به دلیل همین ویژگی به شهادت رسید.

وی در ادامه بیان کرد: اگر مدعی پیروی از شهدا هستیم باید ویژگی‌هایی که شهیدان با آن به این مقام رسیدند را در خود ایجاد کنیم و این روحیه است که بازدارندگی ایجاد کرده و عزت و افتخار برای ملت ایران به وجود آورده است.

تولایی اظهار کرد: این روحیه امروز جبهه مقاومت را به عنوان ژئوپلتیک جدید ایجاد کرده و هندسه قدرت را در سطح دنیا تغییر می‌دهد و اسلام به عنوان رکن اساسی این هندسه قدرت دارد جایگاه خود را پیدا می‌کند.

معاون سازمان اطلاعات سپاه گفت: ما به دعا و هدایت شهدا نیاز داریم تا بتوانیم راه را که نزدیک قله است ادامه داده و باید سختی‌ها را طی کنیم تا به قله پیروزی و سعادت اسلام و برافراشتن پرچم نائل شویم.

 سردار تولایی در پایان پیام رئیس سازمان اطلاعات سپاه به اجلاسیه نخستین سالگرد شهادت سردارشهید سیدحمیدرضا هاشمی را قرائت کرد.

همچنین در این مراسم از کتاب "مجاهد گمنام" پیرامون شخصیت و زندگی شهیدسیدحمیدرضا هاشمی فرمانده اطلاعات سپاه سلمان رونمایی شد. 

شهید هاشمی با تمام وجود به دنبال اهداف انقلاب بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha