کد خبر 219851
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه پیام نور:

طرح آمایش یک بحث ضروری برای بقای حیات آموزش عالی کشور

طرح آمایش یک بحث ضروری برای بقای حیات آموزش عالی کشور

 معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه پیام نور گفت: امروز با کلید واژه آمایش و ساماندهی دانشگاه‌ها زیاد مواجه هستیم، چرا که بحث آمایش یک بحث ضروری برای بقای حیات آموزش عالی کشور هست.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مجتبی سلطانی احمدی شب گذشته ۹ مهر ماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی،بیان کرد: دانشگاه پیام نور نه تنها مخالف طرح آمایش وزرات علوم، تحقیقات و فناوری نیست بلکه آمایش را ضامن بقای حیات آموزش عالی می‌داند.

وی ادامه داد: این طرح فقط مختص دانشگاه پیام نور نبوده و مشمول تمامی دو هزار و ۱۸۳ مراکز و واحد دانشگاهی سراسر کشور است و پیش از ساماندهی دانشگاه پیام نور در دانشگاه علمی کاربردی نیز اجرا شده است.

 سلطانی احمدی با اشاره به اینکه آمایش چند ویژگی دارد که یکی از این ویژگی‌ها چابک سازی و کوچک سازی است که در تمام دنیا مورد توجه است،گفت: دومین ویژگی آمایش ماموریت گرا کردن دانشگاه‌ها است، بیان کرد: مأموریت گرا کردن یعنی هر دانشگاه در قالب تعریف شده آن فعالیت داشته باشد.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه پیام‌نور گفت: بر اساس طرح آمایش باید این تعداد دو هراز و ۱۸۳ مرکز و واحد بر اساس نیازسنجی منطقه‌ای به حدود ۶۳۰ مرکز و واحد دانشگاهی کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور دنبال یک آمایش متوازن است، گفت: آمایش متوازن یعنی مصلحت‌ها و شرایط بومی، محلی و منطقه‌ای و عزت و امنیت شغل کارکنان اعم از علمی و اداری در تمامی این مراکز و واحدهایی که در طرح آمایش خواهند بود رعایت شده و دوم اینکه بحث عدالت اجتماعی هم برای ما مهم است.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه پیام نور یادآور شد: در جلسه شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری که به ریاست وزیر محترم علوم تشکیل شد طرح پیشنهادی دانشگاه پیام نور برای ساماندهی مراکز و واحدها در قالب ۲۵۱ مرکز و واحد در سطح کشور تصویب شد که در ادامه این ۲۵۱ مرکز و واحد فعالیت خواهند داشت.

سلطانی احمدی با اشاره به اینکه طبق توافق صورت گرفته و به جهت همکاری با دانشگاه فرهنگیان مقرر گردید بخشی از اماکن مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان توسط دانشگاه پیام نور تامین شود، گفت: همچنین حداقل هزار و ۵۰۰ عضو هیئت علمی که موظفی آنان در دانشگاه پیام نور تکمیل نمی‌شود با رعایت احترام و عزت به دانشگاه فرهنگیان منتقل شوند.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: در ابتدای انقلاب دشمنان نظام مقدس انقلاب اسلامی در اتاقهای فکرشان بررسی‌ها و تحقیقات زیادی انجام داده بودند و حاصل آن این شده بود که اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به حیات خود ادامه دهد روحیات استکبار ستیزی گسترش پیدا خواهد کرد و دستشان از منابع غنی کشور ایران از جهات مختلف کوتاه خواهد شد.
وی افزود: در نتیجه از همان ابتدا به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی به زعم باطلشان بودند و هستند و از همان اول هم تحریم‌ها را شروع کرده و جنگ‌های نیمه سطحی را از جمله ترور، کودتا،جنگ ‌های قومی قبیله‌ای، حمله صحرای طبس و جنگ ۸ ساله را به ما تحمیل کردند.
طالبی افزود: ما در ابتدای جنگ در وضعیتی قرار داشتیم که برای تامین یک متر سیم خاردار با مشکلاتی مواجه بودیم و از آنجایی که مردم انقلابی ما به این نتیجه رسیده بودند که می‌توانند به هر چه اراده کنند دست یابند با دست خالی در جنگ با همین جوانان، بسیجیان ارتشیان و مردم عادی پیروز شدند.
وی ادامه داد: با اعتقادات راسخ نگذاشتند وجبی از خاک ایران کم شود و رزمندگان اسلام با این شرایط و با دست خالی جانشان را کف دستشان گذاشتند و از همان ابتدا ثابت کردند که ملت ایران مقاوم و توانمند است پس در سایه تحریمات هم می‌توانند به توفیقات مهمی دست پیدا کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: اگر ما اکنون در انرژی هسته‌ای پیشرفت کرده ایم و در حوزه دفاعی در حدی هستیم که هیچ کشوری نمی‌تواند کوچک‌ترین تعرضی به میهن اسلامی ایران داشته باشند مدیون نگاه انقلابی و اعتقادات محکم ملت ایرانیم، تمامی این توفیقات در سایه تحریم‌ها با اتکا به توان داخلی خودمان بوده و جوانان، اساتید، نخبگان و دانشجویان ما این توانایی را دارند که هر اراده‌ای کنند بتوانند به نتیجه مطلوب برسانند.
طالبی یادآور شد: ما در حوزه امنیت با اینکه در همین استان خراسان جنوبی ۳۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان داریم که تمام گروه‌های معاند نیز در این کشور لانه گزینی کردند و هدف همه آنها هم ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی است، اما با توان نیروهای انقلابی و مرزبانی غیور ما بالاترین ضریب امنیتی را در استان خراسان جنوبی داریم و ما در همین دو سال که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد.
وی افزود: در استان خراسان جنوبی شاهد بهره‌برداری از پروژه‌هایی هستیم که شاید آرزوی ۴۰ ساله مردم در استان بوده و اکنون محقق شده است.

در پایان با حکمی از سوی دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور کشور، دکتر محمد شبانی به سمت سرپرست دانشگاه پیام نور استان خراسان جنوبی منصوب شد و از زحمات دکتر بنی هاشمی و دکتر اوحدی در دوران مسئولیت سرپرستی دانشگاه پیام نور استان قدردانی به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha