کد خبر 219846
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

شماتیک: ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل الدحیل

شماتیک: ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل الدحیل

پرسپولیس با ترکیبی متفاوت از بازی با النصر به مصاف الدحیل خواهد رفت و یک غایب بزرگ در این دیدار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 21:30 امشب و در دوحه قطر به مصاف الدحیل خواهد رفت تا دیدار هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را برابر این تیم در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه برگزار کند. سرخپوشان در هفته نخست رقابت‌ها در دیداری جنجالی و پر حرف و حدیث به مصاف النصر عربستان رفته و با وجود برخورداری از امتیاز میزبانی که البته در ورزشگاه خالی از تماشاگر و پر چاله و چوله آزادی برگزار می‌شد نتوانستند امتیازی کاسب شوند و با شکست دو بر صفر زمین را ترک کردند و برای همین در این دیدار خارج از خانه به چیزی جز سه امتیاز بازی نمی‌توانند فکر کنند.

از طرف دیگر تیم الدحیل هم به عنوان نماینده فوتبال قطر در این دوره از رقابت‌ها حاضر شده و دیدار هفته نخست برابر استقلال تاجیکستان را خارج از خانه برگزار کرد و نتوانست امتیاز کامل این بازی را بگیرد و تن به تساوی داد تا تنها یک امتیاز از بازی اول دشت کند و حالا به همین دلیل در بازی خانگی هفته دوم نیازمند کسب هر سه امتیاز بازی است. از همین رو دو تیم با توجه به شرایطی که در جدول دارند نمی‌توانند هدفی جز پیروزی و کسب هر سه امتیاز این دیدار در بازی امروز داشته باشند.

الدحیل با ستاره‌هایی چون فیلیپ کوتینیو ستاره سابق لیورپول، بارسلونا، بایرن مونیخ، مایکل اولونگا ستاره کنیایی و با هدایت اسطوره فوتبال آرژانتین یعنی هرنان کرسپو دنبال این است تا بتواند به دور بعدی راه پیدا کند اما باید در این رقابت از سد پرسپولیس بگذرد.

این در حالی است که سه بازیکن پرسپولیس پس از دیدار این تیم مقابل النصر به هانگژو رفتند تا تیم امید را در مسابقات آسیایی همراهی کنند و حالا مهدی احمدی، یاسین سلمانی و محمد عمری به دوحه برگشتند تا در خدمت سرخ‌پوشان باشند.

در ترکیب پرسپولیس در بازی امروز مثل همیشه علیرضا بیرانوند درون دروازه می‌ایستد که بهبودی کامل خودش را به دست آورده و دیگر خطر مصدومیت وی را تهدید نمی‌کند. پرسپولیس سه مصدوم دیگر هم داشت که وحید امیری، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر بودند ولی با تلاش‌های کادرپزشکی با وجود حرف و حدیث‌هایی که در خصوص غیبتشان در این بازی مطرح شده بود اما در تمرینات گروهی شرکت کرده و به همین دلیل آماده بازی امروز هستند و می‌توانند در ترکیب سرخپوشان با صلاحدید کادرفنی به میدان بروند.

میلاد سرلک نیز در دیدار برابر النصر با دو کارت زردی که گرفت، از زمین بازی اخراج شد تا یکی از غایبین پرسپولیس در بازی امروز باشد و به ناچار گل‌محمدی باید به فکر یک جایگزین در پست هافبک دفاعی برای او باشد که گزینه در دسترس برای وی سینا اسدبیگی است. اگر یحیی بخواهد بازی را دفاعی شروع کند، به احتمال زیاد سینا اسدبیگی جایگزین سرلک شود و اگر او بخواهد بازی را تهاجمی شروع کند، سروش رفیعی بهترین گزینه برای او در ترکیب است. احتمال اینکه پرسپولیس در این دیدار خارج از خانه، کار را دفاعی آغاز کند بیشتر است و شاهد حضور زوج اسدبیگی و ریگی در مرکز میدان در کنار هم برای سرخپوشان هستیم تا کمربند خط میانی این تیم تکمیل شود.

دیگر غایب پرسپولیس در این بازی محمد عمری است که در هانگژو و به همراه تیم امید دچار بیماری شده بود و در بیمارستان بستری شده بود، وضعیتش توسط کادر پزشکی بررسی و مشخص شد که مشکلی برای همراهی تیم در این بازی ندارد ولی بعید است سرخپوشان او را  در جمع 11 نفره خودشان در بازی امروز ببینند.

دو هافبک هجومی رو به جلوی پرسپولیس در این بازی وحید امیری و سعید صادقی هستند که در کناره‌ها بازی می‌کنند و طراحی حملات سرخپوشان در این بازی بر عهده این دو بازیکن خواهد بود. در خط حمله هم به احتمال زیاد همان زوج همیشگی مهدی ترابی و شهاب زاهدی به میدان خواهند رفت و ترابی از عقب به عنوان مهاجم کاذب اضافه خواهد شد و زاهدی مهاجم نوک است.

یکی دیگر از نکات این بازی حضور نبیل باهویی در فهرست سرخپوشان است که برای اولین بار این اتفاق رخ خواهد داد. او قبل از بازی با النصر به تهران آمد اما سرماخوردگی موجب شد تا این بازیکن نتواند در این بازی سرخپوشان را همراهی کند. با این حال او مقابل الدحیل این شانس را دارد تا برای نخستین بار برای پرسپولیس به میدان برود و خودی نشان دهد. حضور او در ترکیب اصلی اتفاق محتملی نیست و این بازیکن احتمالا به عنوان جایگزین نخستین حضور در ترکیب پرسپولیس را تجربه خواهد کرد و یکی از گزینه های جالب توجه برای تعویض در نیمه دوم است که در اندیشه تهاجمی یحیی گل‌محمدی ممکن است جای داشته باشد.

با توجه به شرایط فعلی به نظر نمی‌رسد که ترکیب سرخپوشان برای این بازی با مسابقه قبل دستخوش تغییر شود.

ترکیب احتمالی پرسپولیس به شرح زیر است:

دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند

مدافعان: محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پور علی گنجی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر

هافبک‌ها: سینا اسدبیگی، مسعود ریگی، وحید امیری، سعید صادقی

مهاجمان: شهاب زاهدی، مهدی ترابی

شماتیک: ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل الدحیل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha