کد خبر 219833
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

دادستان‌ها برای احیای حقوق عامه اقدام کنند

دادستان‌ها برای احیای حقوق عامه اقدام کنند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: یکی از وظایف مهم دادستان‌ها ورود به مسأله احیای حقوق عامه است و اگرحقوق مردم در جایی مورد تجاوز و تعدی قرار گرفته باید اقدام قاطع و قانونی انجام دهند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، سید محمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مبارکه یکی از معیارهای شکوفایی هر نظام را عدالت و اجرای صحیح آن دانست و اظهار داشت: اجرای صحیح عدالت در هر نظام و جامع‌ ای ملاک و شرط اصلی در دوام، شکوفایی و پیشرفت در تمامی حوزه‌ها است.
وی افزود: بعد از انقلاب با حضور شهید دکتر آیت‌الله بهشتی (ره) به عنوان معمار دستگاه قضای اسلامی به عدالت قضایی به صورت ویژه نگریسته شد تا در سال ۹۹ که سند ارتقا یافته تحول قضایی، تدوین و در دستور کار قرار گرفت تا این مسیر همچنان و با سرعت بیشتر در رسیدن به اهداف و سیاست‌ها ادامه یابد و تمامی اقدامات و برنامه‌ها بر اساس مفاد این سند ترسیم می‌شود.
موسویان بر سیاست دستگاه قضائی بر صدور احکام جایگزین حبس در برخی جرائم غیرعمد تاکید کرد و گفت: سیاست دستگاه قضائی بر حبس‌زدایی و صدور احکام جایگزین حبس در جرائم غیرعمد است اما همچنان برخورد قاطع با مجرمان خشن، حرفه‌ای و سابقه‌دار در دستورکار خواهد بود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با اشاره به موضوع احیای حقوق عامه توسط دادستان‌ها تصریح کرد: یکی از وظایف مهم دادستان‌ها ورود به مسأله احیای حقوق عامه است که در این مورد دادستان‌ها نباید منتظر طرح شکایت از سوی افراد یا نهادها بمانند و چنانچه متوجه شوند که حقوق مردم در جایی مورد تجاوز و تعدی قرار گرفته باید سریعا ورود و اقدام قاطع و قانونی انجام دهند.
وی حفظ سلامت و امنیت روانی مردم را یکی از مصادیق حقوق عامه دانست و بر لزوم نظارت مستمر و دقیق بر آن توسط دادستان‌ها تاکید کرد.
لازم به ذکر است در این مراسم با حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه، فرج‌اله شاه‌سنایی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مبارکه معرفی و از تلاش‌های مصطفی کافی دادستان پیشین این حوزه قضائی تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha