کد خبر 219760
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰

مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان در گفتگو با «حیات»؛

"پیمان برادری اهل سنت و شیعه" بزرگترین آرمان هفته وحدت است

"پیمان برادری اهل سنت و شیعه" بزرگترین آرمان هفته وحدت است

مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: وحدت، لازمه حیات همه مسلمانان است و نامگذاری این هفته، برگرفته از مجاهدت، زمان شناسی و دشمن شناسی حضرت امام (ره) بود و ایشان با نگاه مکتبیشان در عرصه بین المللی ثابت کردند که تمدن سازی و تمدن اسلامی حاصل وحدت بین مسلمانان است و اگر جایی شکستی اتفاق می افتد به دلیل شکاف بین مسلمانان است.

مسعود احمدی نیا مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار حیات، با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری که برگرفته از توصیه های امام (ره) است؛ افزود:  همۀ ملت‌ها را به همدلی و وحدت در سایه دانش و برکات انسانی و تکریم واقعی انسان دعوت می کنیم. 

وی ادامه داد: توصیه های اولیا و انبیای خداوند بر این باور بود که ظرفیت و فرصت های جهان اسلام در سایه وحدت و مجاهدت های همه مجاهدان از صدر اسلام بود که ما را به جایی رساند که بتوانیم در قبال استکبار جهانی مقاومت و ایستادگی کنیم و نامگذاری این هفته، برگرفته از مجاهدت، زمان شناسی و دشمن شناسی حضرت امام (ره) بود و ایشان با نگاه مکتبیشان در عرصه بین المللی ثابت کردند که تمدن سازی و تمدن اسلامی حاصل وحدت بین مسلمانان است و اگر جایی شکستی اتفاق می افتد به دلیل شکاف بین مسلمانان است. 

مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان ادامه داد: وحدت، لازمه حیات همه مسلمانان است. قطعا همه مسلمانان در سایه مکتب پیامبر(ص) می توانند باعث تمدن‌سازی جهان اسلام درعرصه جهانی گردند و این بزرگترین آرزوی امام (ره) بود که امروز حتی غیر مسلمانان به این نتیجه رسیدند که با وحدت می توان در قبال استکبار جهانی مقاومت کرد. جامعه اسلامی ما هم بیش از پیش نیازمند وحدت بین همه اقشار جامعه است و همه ما در هر مقامی باید با توجه به نگاه عالمانه حضرت امام (ره) بر وحدت تاکید داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: شهدا و جانبازان؛ عامل وحدت در تمام زمینه ها بودند. وقتی می خواهیم از شهدا در هفته وحدت نام ببریم می بینیم که حرکت در مسیر آنها و گرامیداشت هفته دفاع مقدس بهترین راه برای دوری از نفاق و پیروی از وحدت است. امنیتی که امروز حاکم است در سیره وحدتی است که از دفاع مقدس امتداد یافته و این نگاه از سیره پیامبر گرامی اسلام نشأت گرفته است. 

احمدی نیا در ادامه افزود: دشمن می خواهد با بحث های فرهنگی، عفاف و حجاب، اجتماعی و اقتصادی نسل جوان ما را از وحدت جدا کند و این ما هستیم که با برگزاری نشست های فرهنگی و علمی از طریق جهاد تبیین _به قول فرمایش رهبر دلسوز انقلاب اسلامی_ نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کنیم. 

وی در پایان توصیه کرد: همه مسئولین باید تلاش مضاعفی داشته باشند تا در استان هایی که هموطنان عزیز اهل سنت بیشتر در آنجا زندگی می کنند از افکار پلید دشمنان دور بمانند و این "پیمان برادری اهل سنت و شیعه" بزرگترین آرمان هفته وحدت است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha