کد خبر 219730
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

حسین روزبه مطرح کرد:

حضور ۲۳ رایزن فرهنگی در نخستین اجلاس منطقه‌ای نمایندگان فرهنگی/ در صدد استفاده از ظرفیت‌های استان‌های مرزی هستیم

حضور ۲۳ رایزن فرهنگی در نخستین اجلاس منطقه‌ای نمایندگان فرهنگی/ در صدد استفاده از ظرفیت‌های استان‌های مرزی هستیم

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: نخستین اجلاس منطقه‌ای نمایندگان فرهنگی و  رایزن‌های فرهنگی از پانزدهم تا بیستم مهرماه در تهران با شعار «دیپلماسی فرهنگی و ظرفیت های استانی» با حضور شخصیت های برجسته سیاسی و مقامات ارشد کشوری و با حضور۲۳ رایزن فرهنگی برگزار خواهد شد. 

‌به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ حسین روزبه معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خبری نخستین اجلاس منطقه‌ای نمایندگان فرهنگی ایران گفت: ظرفیت فرهنگی ایران در تمام ادوار تاریخ، حرف‌های جذابی برای گفتن داشته و تاریخ فرهنگی ما فهم ویژه‌ای در منطقه دارد و خواهد داشت.
 
وی افزود: برای اینکه این حرف به صورت هوشمند مطرح شود باید یک دیپلماسی فرهنگی داشته باشیم، بر همین اساس این دیپلماسی ابتدا باید شناسایی و پس از آن منتقل شود و برای این امر نیازمند هم‌اندیشی فرهنگی هستیم. به همین خاطر این اجلاس شکل گرفت تا به انسجام عملیاتی دقیق در عرصه دیپلماسی فرهنگی برسیم. 

روزبه گفت: در عرصه فرهنگ نیازمند وحدت رویه هستیم و رویکرد بعدی، شناسایی ظرفیت‌های استانی است که در این اجلاس به صورت ویژه به آن خواهیم پرداخت تا حرف فاخر فرهنگی خود را در کشورهای همسایه مطرح کنیم. در شهرهای مرزی این ظرفیت بسیار زیاد است که لازم است از آن بهره ببریم. 

وی بیان داشت: وضعیت و شرایط منطقه به لحاظ فرهنگی وضعیت منحصر به فردی است. گرایش‌های فرهنگی موجود در منطقه فرصت‌های منحصر به فردی را برای دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی به وجود آورده که باید از این امر بهره ببریم.

معاون توسعه و روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد : گفتمان ما امروز پیشرفت‌های جدیدی را پیش رو دستگاه دیپلماسی کشور قرار داده است؛ بر همین اساس مقرر شد نخستین اجلاس برای شناخت فرصت‌های منطقه ای را داشته باشیم و تحولات فرهنگی منطقه ای را بهتر بررسی کنیم.

روزبه ادامه داد : بر همین اساس نخستین اجلاس منطقه ای نمایندگان فرهنگی و  رایزن های فرهنگی از پانزدهم تا بیستم مهرماه در تهران با شعار «دیپلماسی فرهنگی و ظرفیت های استانی» با حضور شخصیت های برجسته سیاسی و مقامات ارشد کشوری و با حضور ۲۳ رایزن فرهنگی برگزار خواهد شد. 

معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان شعار اجلاس منطقه ای نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه افزود : این اجلاس با شعار دیپلماسی فرهنگی و ظرفیت استانی برگزار می شود. بنا داریم با برگزاری این اجلاس ظرفیت ها را بشناسیم و توجه و شناسایی  ظرفیت های استانی برای ما در اولویت قرار دارد. ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌خواهیم هم از ظرفیت نمایندگان فرهنگی و هم از ظرفیت استان‌ها بهره ببریم  و این دو موضوع مد نظرمان است. 

معاون توسعه و روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت استان ها بهره مند شویم، ادامه داد: تفاوت قومی و مذهبی فرصتی است که باید از این امر بهره ببریم و ایران فرهنگی  داشته باشیم و از تمامی ظرفیت های استانی استفاده کنیم چرا که ایران این ظرفیت را دارد. 

روزبه گفت: استمرار این رویکرد از ظرفیت های سازمان بوده و کارگروه ویژه ای در این راستا راه اندازی کرده ایم که وظیفه آن شناسایی ظرفیت های فرهنگی برای پشتیبانی از دیپلماسی فرهنگی و بهره گیری از فضای جدید منطقه ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha