کد خبر 219624
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

استاندار قزوین: ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس کافی نیست

استاندار قزوین: ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس کافی نیست

استاندار قزوین با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح ساخت باغ‌موزه گفت: با این حال این رقم برای تکمیل این مجموعه بزرگ فرهنگی به هیچ‌وجه کافی نیست.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمدمهدی اعلایی در دیدار با راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، با اشاره به طرح مشکل مسکن از سوی رزمندگان و کهنه‌سربازان دفاع مقدسی اظهار داشت: با توجه به الحاق اراضی جدید در شهرک عظیمیه و اسماعیل‌آباد مشکل احداث مسکن برای جامعه رزمنده و ایثارگر قزوین برطرف می‌شود.

وی با اشاره به امکان احداث حداکثر 30 هزار واحد مسکونی با الحاق زمین‌های یادشده به اسماعیل‌آباد و عظیمیه تصریح کرد: علاوه بر اینکه ساخت این واحدها می‌تواند مشکل مسکن جامعه ایثارگران استان قزوین را برطرف کند، می‌تواند تحول بزرگی در اشتغال‌زایی و اقتصاد کلان استان ایفا کند و با راه افتادن صنعت ساختمان صنایع پایین‌دستی هم فعال‌تر شوند.

اعلایی همچنین از بهبود هر روزه خدمات حوزه ایثارگران و جانبازان و خانواده‌های شهدا و رزمندگان در استان قزوین خبر داد و گفت: استان قزوین 38 هزار نفر رزمنده و شهید در دفاع مقدس داشته که 3 هزار نفر از این بزرگان به خیل شهدا پیوستند و الباقی هم یعنی 35 هزار نفر هم ایثارگران و جانبازان پرافتخار این دیار کهن محسوب می‌شوند.

وی مطالبه‌گری پیشکسوتان دفاع مقدس در حوزه رشد فرهنگ ایثار و شهادت را مایه شکرگذاری به درگاه ایزد متعال دانست و اضافه کرد: در منشور روحانیت که امام‌خمینی(ره) 3.5 دهه قبل به رشته تحریر درآوردند، کلمات پرمعنی و عمیق دفاع مقدسی می‌درخشد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع تکمیل باغ‌موزه یا مرکز فرهنگی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بخشی از این مجموعه فرهنگی و دفاع مقدسی به بهره‌برداری رسیده و برای به اتمام رساندن این طرح فرهنگی اثرگذار باید بودجه و اعتبارات ملی بیشتری در اختیار استان قرار داده شود.

اعلایی با اشاره به اختصاص 50 میلیارد تومان برای تکمیل طرح ساخت باغ‌موزه ادامه داد: با این حال این رقم برای تکمیل این مجموعه بزرگ فرهنگی به هیچ‌وجه کافی نیست و بنای ما این است که در سفر آتی رئیس‌جمهور محترم به استان قزوین اعتبارات و بودجه بیشتری برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس استان قزوین جذب کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha