کد خبر 219607
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴

امیر موسوی: مرحوم ضرابی از گنجینه‌های فاخر دفاع مقدس بود

امیر موسوی: مرحوم ضرابی از گنجینه‌های فاخر دفاع مقدس بود

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت خلبان جانباز محمود ضرابی از حماسه‌سازان و یادگاران دفاع مقدس پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ متن پیام امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمنینَ رجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا الله عَلیه فَمِنهُم مَن قضی نَحبَه وَ مِنهُم مِن ینتَظِر وَ ما بَدَّلوا تَبدیلاً (احزاب /۲۳)

خلبان جانباز و سرافراز محمود ضرابی در شمار طلایه‌داران دفاع مقدس و شجاعان عرصه نبرد در سال‌های مصاف با دشمن بود که با پرواز بر فراز مناطق عملیاتی و خطوط مقدم در پشتیبانی از رزمندگان دلاور اسلام، موجی از شور و امید را در طول سال‌های جنگ تحمیلی گستراند.

آن خلبان شجاع، ولایتمدار و حماسه‌آفرین آسمان، از گنجینه‌های فاخر دفاع مقدس بود که با تخصص درخور تحسین و با وطن‌دوستی و عشق به ایران و مردم، کارنامه درخشانی در ده‌ها عملیات از جمله اولین پاسخ برق‌آسا به دشمن بعثی در عملیات انتقام و کمان ۹۹، همچنین عملیات‌های مروارید، فتح‌المبین، بیت‌المقدس و طریق‌القدس به یادگار گذاشت و همچون صدها شهید والامقام و عزیز خلبان که نقش و نگارِ تدبیر و تأثیرشان، پیروزی‌های متعدد لشگریان ارتش و سپاه را رقم زده است، درخشید و ملتی به بزرگی نام ایران را بارها از رشادت و شجاعت خود، شاد و مسرور کرد.

خلبان گرانقدر مرحوم ضرابی با تاسی به فرمان فرمانده معظم کل قوا در ثبت و نشر نقش و جایگاه حماسه‌آفرینان دفاع مقدس همت گماشت و با میدانداری جمع کثیری از پیشکسوتان خلبان، نام و یاد آن اسطوره‌های آسمانی را نکو داشت و به انتقال تجربیات آنان به نسل جدید تلاش کرد.

اینجانب عروج آن خلبان شجاع و نام‌آور عرصه پرواز را به خانواده گرانقدر آن مرحوم که بی‌تردید با همراهی صبورانه خود، در توفیقات آن مرد روزهای صعب و دشوار، همراه و پشتیبان بودند و همچنین به فرمانده محترم نیروی هوایی، همرزمان، خلبانان و کارکنان شریف آن نیرو و ملت بزرگ ایران سربلند اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

امید آنکه با اولیای دین و شهدای نام‌آور دفاع مقدس و قهرمانان بی‌بدیل نیروی هوایی، محشور شوند و از فیض گذر از باب‌المجاهدین متنعم باشند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha