کد خبر 219497
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

روابط تاجیکستان با ایران به عالی‌ترین سطح می‌رسد

روابط تاجیکستان با ایران به عالی‌ترین سطح می‌رسد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان گفت: با سعی و کوشش رئیس جمهور تاجیکستان و ایران این همکاری‌ها به سطح‌های بزرگی خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مخاباتف، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان امروز در اولین نشست همفکری راه‌اندازی کنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا در تبریز اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم که در تبریز هستم این یک شروع خوبی در تبریز خواهد بود! زیرا درمان یک امر مهم در کل جهان است.

وی با بیان اینکه تبریز در جهان مطرح است، ادامه داد: ما هم آشنا به تاریخ تبریز هستیم، ما به علم پزشکی تبریز احترام داریم و مطمئن هستم این نقل و انتقالات و تبادل علم بسیار موثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان خاطرنشان کرد: با سعی و کوشش رئیس جمهور تاجیکستان و ایران این همکاری‌ها به سطح‌های بزرگی خواهد رسید.

وی گفت: ما خواستار این هستیم تا این همکاری‌های علمی و پژوهشی را توسعه دهیم تا این خدمات برای ارتقای خدمات برای مردم دو کشور موثر باشد.

مخاباتف یادآور شد: ما تمایل داریم تا دانشجویان دو کشور ارتباطات و کارهای گروهی مشترک داشته باشند.

وی ابراز کرد: ما از اینکه این قدم بزرگ در علوم پزشکی تبریز بر داشته شده است و ما هم از آن استقبال می‌کنیم.

مخاباتف یادآور شد: ۷۷۰ نفر دانشجوی محقق و ۳۵۲ محقق استاد در دانشکده علوم پزشکی تاجیکستان وجود دارد که قطعا ایجاد همکاری بسیار موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: ما یک پژوهشگاه نوینی در تاجیکستان ایجاد کرده‌ایم که قطعا تمایل همکاری با دانشجویان ایران را داریم.

وی یادآور شد: دانشجویان زیادی از سراسر دنیا در کشور ما در حال تحصیل هستند و همچنین دانشجویان زیادی هم از تاجیکستان در ایران مشغول به تحصیل هستند و این خود یک ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha