کد خبر 219461
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

۵ هزار نفر در صنعت شناورسازی استان بوشهر اشتغال دارند

۵ هزار نفر در صنعت شناورسازی استان بوشهر اشتغال دارند

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بوشهر از استان‌های توانمند کشور در صنعت کشتی‌ و شناورسازی است که پنج هزار نفر بطور مستقیم در این صنعت اشتغال دارند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مهدی صفوی روز شنبه در حاشیه بازدید مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی از واحدهای شناورسازی بوشهر اظهار کرد: شمار پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در صنعت شناورسازی این استان اکنون به ۲۶ فقره رسیده و با برنامه‌ریزی انجام شده شرایط برای توسعه این صنعت بخوبی فراهم است.

وی بیان کرد: از مجموع ۲۶ واحد شناورسازی استان سهم شهرستان بوشهر، تنگستان و دیلم ۱۶، ۶ و ۲ واحد و شهرستان‌های کنگان و دیر هر کدام یک واحد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: واحدهای فعال در صنعت شناورسازی در این استان شامل واحدهای تعمیر کشتی، سکوسازی و شناورسازی در مقیاس مختلف در حوزه‌های فلزی و فایبرگلاس است.

صفوی ادامه داد: بوشهر اکنون از نظر توان زیرساختی، فنی، مهندسی و نیروی انسانی متخصص در صنعت کشتی سازی بوشهر از استان‌های توانمند کشور است.

وی عنوان کرد: حضور مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی در استان بوشهر و بازدید از واحدهای مختلف شناورسازی نشان از همت و جدیت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از سرمایه گذاران حوزه صنایع دریایی و تعمیق ساخت داخل و حمایت از واحدهای دانش بنیان خبر می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha