کد خبر 219453
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

زاکانی:

افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو تا دو هفته آینده/خط مترو پرند با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود

افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو تا دو هفته آینده/خط مترو پرند با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود

شهردار تهران از افتتاح زود هنگام  خط مترو پرند با حضور رییس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز شنبه ۸ مهرماه، آیین بهره برداری از طرح نوسازی حمل و نقل عمومی تهران در قالب هفتاد وچهارمین پویش امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران،محسن هرمزی سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران و شهردار منطقه ۴ برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم بیان کرد: امسال هفته دفاع مقدس با اغاز سال تحصیلی و در ادامه هفته وحدت ختم می شود و انشالله همه زیر سایه سرانه خلقا پیامبر اسلام راه خدمت و رستکاری را به نحو احسنت داشته باشیم و بتوانیم خدمت خوبی را به مردم ارائه دهیم. 

وی افزود: مردم تهران در صدر مشکلاتشان از ترافیک و آلودگی رنج میبرند لذا یکی از جهت گیری های اصلی شورا گره گشایی از این مشکلات بود. در حوزه ترافیک و آلودگی هوا برای اینکه بتوانیم خدمتی تصاعدی و ویژه داشته باشیم ۵ راهبرد و هدف را تعیین کردیم. 

شهردار تهران افزود:  با مناسب سازی شهر، فرهنگ سازی، هوشمندسازی و ارائه خدمت به مردم بنا داریم سقف سفر را کاهش دهیم. در تلاشیم از طریق توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اقبال مردم از این ناوگان را افزایش دهیم. 

وی گفت: در حال حاضر۶۷ درصد مردم از خودروهای شخصی و ۳۴ از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. لذا هرچقدر تلاش کنیم تا شاهد آلودگی هوا باشیم موفق نمی شویم مگر اینکه مردم را به سمت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سوق دهیم. 

زاکانی افزود:عملا با ورود به شهرداری در دو سال گذشته شاهد آن بودیم که فقط ۱۸۶۷ اتوبوس فعال در حوزه حمل و نقل وجود دارد که عمده آن ها نیز غیر شاغل است. خوشبختانه امروز این عدد به نزدیک ۳۰۰۰ دستگاه رسیده است و بیش از ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نیز بازسازی شده است.

وی مطرح کرد: طی این مدت قرارداد ۳۰۰۰دستگاه اتوبوس منعقد شد که امروز بخشی از آن رونمایی و مابقی تا سال آینده وارد ناوگان می شود. همچنین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس غیرفعال نیز قرار است بازسازی شود. 

شهردار تهران تاکید کرد: انشالله تا سال اینده بیش از ۶۰۰۰ اتوبوس فعال در ‌پایتخت خواهیم داشت. ما اکنون ۲۱۰ خط اتوبوس و ۹ خط ویژه داریم لذا با کمک دولت در این حوزه گام بزرگی برداشته شد. دولت ۹۷ دستگاه‌ از قدرسهم خود به ناوگان حمل و نقل عمومی اهدا کرد. 

زاکانی با اشاره به مترو گفت: مترو رکن مهم حمل و نقل عمومی شهر تهران است و امروز ۱۵۰ ایستگاه مترو در حال خدمت رسانی است که تا دو هفته آینده ۴ ایستگاه جدید به شبکه افزوده می شود. همچنین به همت دولت خط مترو پرند به زودی توسط رییس جمهور با ۲۹ کیلومتر خط ریلی افتتاح می شود. 

وی تاکید کرد: احداث خط ۱۰ مترو در هفته های اتی اغاز می شود. اکنون بازسازی ۱۲ رام قطار صورت گرفته است و قرارداد ۷۹۱ ناوگان مترو نیز عملیاتی شده است. البته قرار است ۱۱۳ ناوگان به عنوان قطار ملی ساخته و وارد ناوگان شود. در کنار این موارد نوسازی تاکسی و ون نیز در دستور کار قرار گرفته است. همچنین قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه برقی نیز منعقد شد. تراموا نیز به عنوان یکی از الگوهای حمل و نقلی به زودی وارد مدار حمل و نقل عمومی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 45
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    33 5
    وعده وعید بعد از ۱۸ سال جهت افتتاح متروی پرند بس است
  • سارا IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    46 1
    یعنی میشه بالاخره به جای مترو پرند افتتاح می‌شود نوشته شه افتتاح شد 😶😶😶😶
  • وحید IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    34 4
    سلام ،میشه لطفا مترو پرند رو افتتاح نکنید ،خون به دل مردم شهر پرند کردید با این مترو
  • شهروند IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    12 2
    خسته نباشید بعد از 20 سال !