کد خبر 219440
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

آقامیری:

۳ تا ۴ سال آینده حجم ناوگان مترو چند برابر خواهد شد

۳ تا ۴ سال آینده حجم ناوگان مترو چند برابر خواهد شد

عضو شورای شهر تهران گفت: هیچ اولویتی مهم تر از تامین اتوبوس برای تهران نداریم. همچنین طی حدود ۳ تا ۴ سال آینده حجم ناوگان مترو چند برابر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز شنبه ۸ مهرماه، آیین بهره برداری از طرح نوسازی حمل و نقل عمومی تهران در قالب هفتاد وچهارمین پویش امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران،محسن هرمزی سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران و شهردار منطقه ۴ برگزار شد.

آقامیری، عضو شورای شهر تهران نیز با تبریک ایام ولادت پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: امروز در تهران و در سال‌های گذشته باید ببینیم اولویت اصلی مردم چه چیزی است. گاهی اوقات تشخیص ها غلط است و هزینهوهای زیادی صرف می‌شود. ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان تهران اولویت اول پایتخت را آلودگی هوا و دوم حمل و نقل عمومی مطرح کردند.

وی افزود: وقتی مشکلات از زبان مردم شنیده می شود باید اولویت‌ها هم بر همان اساس چیده بشود تا هزینه ها گره گشا باشد بر همین اساس شورای شهر تهران و با نظرات شهردار تهران به این نتیجه رسید که ۴۰ درصد از بودجه را حمل و نقل اختصاص بدهند. 

وی خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی در تهران در شرف وقوع است. بودجه گذاری در این زمینه باعث بروز اتفاقات این جنینی شد و قطعا در ۶ ماه و یک سال آینده شاهد رضایت مردمی خواهیم بود. هرچه ناوگان عمومی زیاد بشود مردم از وسایل شخصی استفاده کمتری می کنند. 

آقامیری ادامه داد: امروزه ۷۰ درصد از مردم از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده می کنند که اگر این درصد کم بشود مشکل آلاینده‌ها حل می‌شود. امروز بالای ۱۵ متر مربع سرانه فضای سبز در پایتخت داریم. اما در بحث حمل و نقل عمومی به ۱۰ هزار اتوبوس فعال در پایتخت نیاز داریم. اینکه به این تشخیص برسیم و در این مسیر حرکت کنیم اهمیت دارد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هنوز هم کسانی هستند که اولویت را تشخیص نمی دهند. مردم حاشیه تهران گلایه از این دارند که باید ۳۰ دقیقه در انتظار اتوبوس بمانند. هیچ اولویتی مهم تر از تامین اتوبوس برای تهران نداریم. ناوگان ما برای ۵ میلیون نفر ظرفیت دارد اما به دلیل کمبود ایستگاه صرفا ۲ میلیون را جا به جا می کند. طی حدود ۳ تا ۴ سال آینده حجم ناوگان مترو چند برابر خواهد شد. بودجه گذاری به همین روند مطلوب ادامه خواهد داشت تا در همین روزها به نقطه ای برسیم مه هیچ زمان در تهران هیچ وقت به این اندازه اتوبوس فعال در شهر نداشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha