کد خبر 219296
۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

رئیس جمهور مطرح کرد:

رشد تولید ضرورت اجتناب‌ناپذیر اقتصاد مقاومتی است

رشد تولید ضرورت اجتناب‌ناپذیر اقتصاد مقاومتی است

رئیس جمهور در جمع فعالان صنعت فولاد گفت: کارگران فولاد با لبیک به فرمان رهبری و اقتصاد مقاومتی تولید به ویژه در صنایع فولاد را ارتقا می‌دهند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ رئیس جمهور در جمع کارگران و مهندسان مشاوران و مدیران شرکت فولاد مبارکه اصفهان با قدردانی از زحمات کارگران و نیروهای این شرکت گفت: امروز تولید برای کشور ضرورتی جدی است چون با تولید می توان  تولید قدرت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: دشمن گمان می‌برد با ضربه زدن به اقتصاد می‌تواند تولید را متوقف کند، در حالی که کشور با همه تهدیدها و تحریم‌ها در مسیر رشد حرکت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن در این زمینه دچار اشتباه محاسباتی شده افزود: آن‌ها مردم را نمی‌شناسند، مردم اصفهان را نمی‌شناسند؛ مردمی که آمادگی دارند همه چیز خود را برای خدا بدهند.

رئیس جمهور ادامه داد: ۲۴ هزار شهید استان اصفهان سرمایه بزرگی برای کشور است، مردم ایران همچنین در هر شهر و روستا آمادگی دارند برای اجرای امر، ولی فقیه شبانه روز تلاش کنند.

وی گفت: در بازدید از فولاد مبارکه کارگران این شرکت تأکید کردند سلام ما را به رهبر انقلاب برسانید و بگویید کارگران اجازه نمی‌دهند حرف شما بر زمین بماند و ما تولید کشور را ارتقا خواهیم داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه رشد صنایع در کشور رشد ارزش افزوده  و ایجاد اشتغال را به همراه دارد افزود: تلاش ما جلوگیری از خام فروشی است و برنامه ریزی های خوبی در زمینه فولاد شده که نتیجه آن خود تأمینی و  خودکفایی است.

وی با اشاره به اینکه  انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی و تامین آب صنایع گامی برای خود تامینی است گفت: اقدامی که فولاد برای تأسیس نیروگاه به صورت مستقل  با هدف گذاری ۹۰۰ کیلووات برق انجام داده که اکنون ۳۰۰ کیلووات آن به بهره برداری رسید  کار بزرگی است چون اگر برق نیروگاه دچار نوسان شود صنعت با مشکل روبرو می‌شود.

رشد تولید، تولید قدرت می‌کند

آقای رئیسی افزود: اقدام دیگر صنعتگران فولاد، بحث فولاد سبز است که با توجه به اینکه کشومان دسترسی به منابع اولیه دارد گسترش فولاد سبز امکان پذیر است؛ و با این اتفاق ایران در بحث فولاد در جهان جزو برترین‌ها قرار می‌گیرد.

تأکید رئیس جمهور بر سرمایه گذاری در بخش صنعت

وی گفت: فولادگران با توجه به اینکه گام‌های بزرگی در عرصه صنعت برداشته اند باید برای رفع مشکللات مردم هم مؤثر باشند و به ساخت مدرسه و بیمارستان‌ها در استان اصفهان و شهرهای دیگر توجه کنند اما مسئله مهمتر توجه مسئولان، نمایندگان و دولتمردان به سرمایه گذاری در بخش صنعت است.
رئیس جمهور افزود: اگر در صنایع به سرمایه گذاری توجه نشود عقب می‌مانیم و ما باید  در این حوزه هزینه کنیم تا از آن استفاده بهینه ببریم.

رئیس جمهور با اشاره به مسئله صندوق بازنشتگان فولاد گفت: با توجه به اینکه پرداخت‌ها عادلانه نیست و تفاوت پرداختی از استان به استان و از مجموعه به مجموعه دیگر وجود دارد و ما دنبال عدالت در پرداخت هستیم  حتما از معاون اجرایی می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کند.

واحد اول گازی نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. این نیروگاه از دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار ۳۰۰ مگاواتی به صورت سیکل ترکیبی تشکیل شده که می‌تواند روزانه ۹۱۴ مگاوات بر ساعت برق تولید و وارد شبکه سراسری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha