کد خبر 219214
۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

مسکنی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

اختصاص 6 همت سرمایه برای ایجاد 8 هزار شغل/ هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون

اختصاص 6 همت سرمایه برای ایجاد 8 هزار شغل/ هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد طبق بررسی های صورت گرفته در سال جاری، تقریبا برای ایجاد هشت هزار شغل، 6 همت بودجه و سرمایه در نظر گرفته ایم.

مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، درخصوص هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون توضیحاتی را ارائه داد.

وی با بیان اینکه رقم و هزینه ایجاد شغل در بخش ها و حوزه های مختلف متفاوت است، گفت: به طور متوسط سرانه سرمایه‌گذاری به ازای ایجاد هر شغل موقت در بخش تعاون ۷۵۰ میلیون تومان و هر شغل پایدار ۷۷۰ میلیون تومان است اما قطعا هزینه ایجاد شغل موقت و پایدار در حوزه های مختلف متفاوت است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طبیعتا هزینه ایجاد شغل در حوزه های خدماتی پایین، حوزه های دانش بنیان بالا و صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی و پایین دست پتروشیمی متفاوت است.

مسکنی با اشاره به چگونگی استخراج هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون مطرح کرد: طبق بررسی های صورت گرفته در سال جاری، تقریبا برای ایجاد هشت هزار شغل، 6 همت بودجه و سرمایه در نظر گرفته ایم. به همین خاطر است که می گوییم هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون به طور تقریبی رقمی بین 700 الی 800 میلیون تومان می باشد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخش تعاون از ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی بالایی برخوردار است، بیان داشت: ایجاد شغل در بخش تعاون سهم بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی، تولید ناخالص داخلی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار دارد.

وی درخصوص متوسط ایجاد شغل به ازای هر طرح در تعاونی های مختلف خاطر نشان کرد: متوسط ایجاد شغل به ازای هر طرح در تعاونی‌های تولیدی ۱۳نفر، تعاونی‌های مسکن ۷۵ نفر و تعاونی‌های خدمات و سایر توزیعی ۱۱نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha