کد خبر 219174
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

بهنام محمودی در گفتگو با «حیات»:

والیبال ایران باید به مراحل بالای المپیک فکر کند/ قهرمانی در هانگژو قدم رو به جلو بود

والیبال ایران باید به مراحل بالای المپیک فکر کند/ قهرمانی در هانگژو قدم رو به جلو بود

پیشکسوت والیبال از قهرمانی تیم ملی در مسابقات آسیایی هانگژو و برنامه‌های تیم در مسیر المپیک صحبت کرد.

بهنام محمودی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات آسیایی هانگژوی چین اظهار داشت: این اولین مدال طلای ایران در این مسابقات بود و کسب این عنوان را به ملی پوشان، کادرفنی و مردم ایران تبریک می‌گویم. قبل از هر چیزی کسب عنوان و افتخار و بالابردن پرچم ایران یک اتفاق خوب است و باید آن را به فال نیک بگیریم و در کنارش به بررسی شرایط آن تورنمنت و نقاط ضعف و قوتمان در مسابقات بپردازیم تا در ادامه راه و در مسابقات بعدی تیم کامل‌تری روانه مسابقات کنیم و نتایج بهتری کسب کنیم.

وی افزود: این قهرمانی دور از دسترس نبود و می‌شد پیش بینی کرد ایران در این مسابقات به قهرمانی می‌رسد. ما کیفیت و قدرتی فراتر از آسیا داریم و با توجه به سطح کیفی رقبا واقعاً بهترین تیم بازی‌های آسیایی هانگژو ایران بود و مستحق این نتیجه بودیم. اینکه اولین طلای ما در این مسابقات هم توسط والیبال به دست آمد در نوع خودش اتفاق خوبی بود و امیدوارم در سایر رشته‌ها هم موفق عمل کنیم.

پیشکسوت والیبال در ادامه گفت: این یک نتیجه خوب بود و بعد از شکست‌هایی که تیم ملی والیبال ما اخیراً داشت کمی روحیه به اردوی تیم برگشت و می‌تواند در مسابقات آتی مفید باشد. هدف ما در اصل صعود به المپیک پاریس باشد و باید بچه ها خودشان را آماده این رقابت‌ها کنند. آمادگی خوبی در تیم ملی و بین بچه‌ها دیدم. در کل سطح والیبال ایران همیشه فراتر از آسیاست و نباید به قهرمانی در هانگژو و حتی صعود به المپیک دلخوش باشیم و باید هدفمان روی رسیدن به مراحل بالای المپیک باشد و این چیزی است که می‌توانیم از پس آن بر بیاییم.

محمودی افزود: این یک فرصت ویژه برای والیبال ایران است تا اعتبار خودش را در میادین بین المللی پس بگیرد. نتایج لیگ ملت‌ها واقعاً ضعیف و دور از شأن تیم ملی ایران بود و بعد از آن در رقابت‌های آسیایی هم نتوانستیم جبران مافات کنیم و به نوعی از لحاظ انگیزشی هم بچه‌ها تحت فشار بودند و انتقادات شدیدی هم که صورت گرفته بود این تاثیر منفی را بیشتر کرد. حالا این قهرمانی یک گام رو به جلو بود و بعد از آن نتایج خوب در انتخابی المپیک و در خود المپیک به نوعی احیای تیم ملی در رنکینگ جهانی می‌تواند باشد و امیدوارم این اتفاق رقم بخورد. مردم از والیبال انتظار دارند و باید این انتظار هم برآورده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha