کد خبر 219156
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

راه‌های مواصلاتی خراسان شمالی تقویت و تکمیل می‌شود

راه‌های مواصلاتی خراسان شمالی تقویت و تکمیل می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه از لزوم تقویت و تکمیل راه های مواصلاتی خراسان شمالی خبر داد و گفت: خراسان شمالی نیازمند افزایش پروازها است و این موضوع را از طریق وزارت راه پیگیری می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های حیات؛ داوود منظور صبح پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: در سازمان برنامه و بودجه توازن بین استانی را مد نظر قرار داریم و در این راستا سیاست گذاری انجام می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: به لحاظ تاریخی برخی استان‌ها طی ۳ دهه گذشته ظرفیت‌های خوبی برای خود ایجاد کرده‌اند اما برخی استان‌ها کم برخوردار هستند به خصوص خراسان شمالی که عقب ماندگی مضاعفی دارد.

وی افزود: عقب ماندگی خراسان شمالی باید طی مدتی مشخص جبران شود.

منظور گفت: سعی داریم ملزومات رشد اقتصادی خراسان شمالی را فراهم کنیم.

وی تکمیل و تقویت راه‌های مواصلاتی خراسان شمالی از طریق کاهش مسیر و افزایش امنیت مسیر را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای تسهیل دسترسی به استان، باید پروازها افزایش پیدا کند و این موضوع را از وزارت راه و شهرسازی پیگیری خواهیم کرد.

منظور موضوع تأمین آب را نیز جدی برشمرد و بیان کرد: تأمین آب کافی باعث توسعه صنعت و کشاورزی و رضایت مردم در حوزه تأمین آب شرب خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: با این حال بهره وری از آب نیز مهم است؛ ۸۵ درصد آب کشور در کشاورزی مصرف می‌شود اما بهره وری کافی نداریم زیرا از روش‌های سنتی در کشاورزی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: باید به سمت روش‌های جدید و نو حرکت کنیم و روش‌های فناورانه استفاده از آب در کشاورزی را به کار بگیریم.

منظور ادامه داد: در منطقه کم آبی قرار داریم و باید خود را از طریق علوم روز با شرایط وفق دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha