کد خبر 219142
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

نوش آبادی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

بیان مواضع ایران از تریبون سازمان ملل

بیان مواضع ایران از تریبون سازمان ملل

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای غربی با تزویر و جوسازی اقداماتشان را پیش می‌برند و تریبون های قوی در اختیار دارند،گفت: رئیس جمهور کشورمان مواضع جمهوری اسلامی ایران را از تریبون سازمان ملل به گوش جهانیان رساند.

حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد هرساله به غیر از دوره کرونا انجام گریده است. لذا این فرصت مغتنمی است برای جمهوری اسلامی ایران تا بتوانیم مواضعمان را از طریق تریبون سازمان ملل به گوش همه برسانیم. 

نماینده مردم قرچک در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این سفر فرصتی بی نظیر است برای حضور جمهور اسلامی ایران برای بیان واقعیت های کشور و ارتباط با سایر کشورها در قالب نشست ها، جلسات و گفتگو ها و همچنین توافقاتی که می‌تواند در قالب دیدارها صورت پذیرد و این یک امتیاز است برای کشورهای که بتوانند در آنجا فعال باشند. در این حوزه وزارت خارجه کشورمان برنامه ریزی های خوبی داشته و این سفر همانند سفرهای قبلی رئیس جمهور با توفیقات زیادی در زمینه ارائه تصویر روشنی از جمهور اسلامی ایران و بیان سیاست های منطقه ای و بین المللی همراه بوده است و همچنین از دستاوردهای کشورمان حضور در نشست‌ها و ملاقات با ریاست دولت ها و وزرای خارجه کشورهای دیگر برای گسترش مناسبات و روابط بوده است.

وی با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: این یک واقعیت است که مردم آمریکا همیشه بین بد و بدتر قرار گرفته و انتخابات در این کشور به گونه ای نبوده که بین خوب و خوب تر تصمیم بگیرند. یکی از دلایل انتخاب جوبایدن این بود که یک بد بود در مقابل بدترین گزینه یعنی ترامپ.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم آمریکا حتما دوباره با این مشکل روبرو خواهند شد و این نشان می دهد که برخلاف ادعایشان در بحث دموکراسی، نتوانستد همه ای جریانات و تفکرات را در انتخابات حاضر و همراه کنند تا مردم حق انتخاب بیشتری داشته باشند و این حق انتخاب همیشه از مردم آمریکا گرفته شده و مجبورند بین دو گزینه، بد رو از بدتر انتخاب کرده و برای مردم آمریکا که مدعی دموکراسی و آزادی هستند، این گزینه بدی است.

نوش آبادی در ادامه افزود: ناتوانی دولت کنونی آمریکا در تحقق وعده ها و شعارها نیز مطلب دیگری است که اتفاق افتاده لذا باید منتظر یک انتخابات جنجالی و آشفته باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بیانیه ای که از سوی شورای حکام در وین در خصوص فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران صادر شد، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که صادقانه با شورای حکام، آژانس و کشورهای که عضو برجام بودند، ارتباط گرفت وبه در حال حاضر بخاطر صداقتمان ضربه خورده ایم.

نماینده مردم قرچک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه کشورهای که در مقابل ما قرار دارند با تزویر، ریاکاری و جو سازی اقدامتشان را پیش برده‌اند و همچنین تریبون‌های قوی تری نیز در اختیار دارند. اما اقدامات جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اصل صداقت در مذاکرات و معاهدات بوده است.بنابراین باید گفت امروزه دنیای استکبار این صداقت‌ها، سادگی ها و ارتباط سازنده را نمی پذیرد. از این رو وقتی دشمن نمی خواهد در میدان صداقت و در شرایط سازنده حرف بزند ما باد از همه اهرم ها استفاده کنیم که اجازه ندهیم حقوق ملتمان تضعیف و پایمال شود. بنابر این جمهوری اسلامی ایران باید با طرف های غربی، قاطعانه برخورد نماید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وقتی طرف های غربی بیش از حد شیطنت می کنند تا مانع از تحقق حقوق مردم ایران شوند، ما نیز باید سیر طبیعی خود را طی کرده و مانند کشورهای که نه فقط عضو آژانس نیستند بلکه هرگونه رفتار و اقدامی که می‌خواهند، انجام می دهند؛ سیاست های خودمان را در نظر گرفته و دنبال کنیم.

وی افزود: گرچه باید طبق تعهدات و چارچوب قوانین آژانس حرکت کنیم و همین مسیر را نیز در پیش گرفته ایم، اما خیلی التزامی به اینکه در چه جلسه و شورای چه اتفاقی افتاده است، نباشیم و منافع خودمان را در اولویت قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha