کد خبر 219114
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴

تکیه مجدد بافل طالبانی بر ریاست حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق

تکیه مجدد بافل طالبانی بر ریاست حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق

منابع عراقی از پنجمین نشست حزبی اتحادیه میهنی کردستان عراق و انتخاب مجدد بافل به عنوان رئیس این حزب خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز چهارشنبه مجدداً بافل طالبانی، را به عنوان رئیس این حزب انتخاب کرد.

بر اساس این گزارش، در جریان پنجمین نشست حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، بافل طالبانی، مجدداً به عنوان رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق انتخاب شد.

بغداد الیوم از برخی مخالفت های انجام گرفته با این انتخاب هم خبر داده و گزارش داد: پنجمین نشست حزبی از سوی برخی رهبران بارز اتحادیه میهنی کردستان از جمله، ملا بختیار و اعضای شورای منافع عمومی و سخنگوی رسمی دفتر سیاسی این حزب تحریم شد.

این درحالی است که چندی قبل، وزیر دفاع ترکیه به رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به شدت درباره همسویی با پ ک ک هشدار داد.

یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه گفت: پرونده فعال این روزها، فعالیت پ ک ک در سلیمانیه و انفجار در فرودگاه عربت و موضع بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی است. ما درباره افزایش فعالیت‌های تروریستی در سلیمانیه به طالبانی هشدار داده ایم و به او می گویم که بهتر است که روابط خود را با سازمان‌های تروریستی قطع کنید وگرنه برای شما به هر حال تبعات به دنبال خواهد داشت.

گولر افزود: ما تحرکات اتحادیه‌ی میهنی کردستان را رصد کرده و نظرات خود را با دوستان عراقی و دوستانمان در حزب دموکرات کردستان عراق در میان می‌گذاریم.

وی بیان کرد: هم اکنون ما روابط خود را با سلیمانیه به طور کلی قطع کرده ایم و امیدواریم که بافل طالبانی حمایت و همکاری خود را با این سازمان‌های تروریستی در اسرع وقت قطع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha