کد خبر 219106
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳

وحیدی: توپخانه تبلیغاتی استکبار علیه انتخابات به کار افتاده است

وحیدی: توپخانه تبلیغاتی استکبار علیه انتخابات به کار افتاده است

وزیر کشور گفت: دشمنان با تبلیغ و تأکید بر مشکلات به دنبال الغای ناکارآمدی نظام به‌ویژه در قوه مجریه هستند تا مردم را ناامید کنند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ احمد وحیدی در دوازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، انتخابات امسال را بسیار تعیین کننده دانست و گفت: توپخانه تبلیغاتی استکبار علیه این انتخابات به کار افتاده و هدف این است که مشارکت در انتخابات را کاهش دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان با تبلیغ و تاکید بر مشکلات به دنبال الغای ناکارآمدی نظام به‌ویژه در قوه مجریه هستند، افزود: دشمنان می‌خواهند با این کار باعث ناامیدی مردم شوند و متأسفانه برخی افراد در داخل کشور نیز با اقدامات دشمنان همسو هستند و این خط را با مباحثی مانند تحریم انتخابات دنبال می‌کنند.

وحیدی با اشاره به تعیین چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت از سوی رهبری برای انتخابات پیش‌رو، ادامه داد: این چهار راهبرد مدنظر ماست. در حوزه امنیت ابعاد آن مشخص است و دستگاه‌های مرتبط هم باتجربه‌اند و تا به حال هم مشکل خاصی نداشته‌ایم و ان‌شاءالله امسال هم نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: اگرچه باید این نکته را در نظر داشته باشیم که دشمنان نظام چون امسال در زمینه ایجاد اغتشاشات موفق نبودند به سمت اقدامات تروریستی و تخریبی روی آوردند که گزارش شکست آنان در چند روز گذشته منتشر شد. این امر آمادگی بیشتر ما را مطالبه می‌کند.

وزیر کشور یادآور شد: در راه تحقق راهبرد سلامت باید با اجرای دقیق قوانین از رأی مردم که به تعبیر رهبری حق‌الناس است حفاظت کنیم. مهم‌ترین راهبرد دشمن برای کاهش مشارکت، ایجاد ناامیدی است که این کار را با تمرکز بر ناکارآمد جلوه‌ دادن نظام انجام می‌دهند و در مقابل، لازم است دلسوزان انقلاب که در جامعه تأثیرگذار هستند برای افزایش مشارکت فعال شوند.

وحیدی با اشاره به تغییرات قانون انتخابات مجلس، گفت: شاید مهم‌ترین تغییر صورت گرفته را بتوان اضافه‌ شدن مرحله پیش‌ثبت‌نام دانست که به نفع متقاضیان است، زیرا فرصت بهتری را ایجاد می‌کند تا در بررسی‌ها حق متقاضیان ضایع نشود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله پیش‌ثبت‌نام شاهد مشارکت بالای داوطلبان از طیف‌های مختلف بودیم، افزود: این در حالی است که تلاش‌های بسیار صورت گرفته بود تا میزان ثبت‌نام‌ها کاهش پیدا کند.

وزیر کشور همچنین با اشاره به تأکیدات رهبری درباره جهاد تبیین، گفت: ما به اهمیت جهاد تبیین واقف بودیم اما در زمان اغتشاشات سال گذشته اهمیت مضاعف آن کاملاً مشخص و آشکار شد جهاد تبیین باطل‌السحر جنگ شناختی دشمن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha