کد خبر 219043
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

صدا و سیما اجازه دفاع به تپسی نمی دهد/مردم نگران بدعهدی تپسی نباشند

صدا و سیما اجازه دفاع به تپسی نمی دهد/مردم نگران بدعهدی تپسی نباشند

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت به بیان توضیحاتی در خصوص وضعیت رسیدگی به بدعهدی تپسی برای ارائه سرویس مدارس پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ علیرضا شاهمیرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در برنامه زنده تلوزیونی تهران بیست در خصوص بدعهدی تپسی برای تامین سرویس مدارس علی رغم عقد قراداد با خانواده ها و دریافت هزینه سرویس گفت: این موضوع چند روز پیش مطرح شد و کمیسیون نظارت بر کسب و کارهای مجازی از تپسی خواسته که در این خصوص توضیح دهد. در خصوص سایر کسب و کارهای مجازی که در خصوص معاملات املاک در هفته های اخیر اقداماتی انجام داده بودند نیز این روند طی شد. 

وی ادامه داد: مجوز این تاکسی های اینترنتی را اتحادیه صنفی می دهد و اتحادیه و وزارت صمت بر آنها نظارت دارند. در حوزه تاکسی اینترنتی ضوابطی که اعمال شده به طور مشترک  از سوی وزارت صمت و وزارت کشور است. سازمان شهرداری ها در هر شهری با شهرداری آن شهر هم باید قراداد داشته باشد و نرخ ها توسط شورای شهر تعیین می شود زیرا شهرداری مسئول حمل و نقل درون شهری است.

 شاهمیرزایی گفت: تپسی دفاعیاتی در خصوص این اقدام خود دارد ولی صدا و سیما اجازه دفاع به آنها نمی دهد. هنوز دو سه روز است این مشکل به وجود آمده است و شکایت هایی که در اینجا ثبت شده از دو روز پیش است و برای تپسی ارسال شده و تپسی چند روز وقت دارد به آنها پاسخ دهد. قطعا هر تخلفی باشد هم باید خسارت بدهد و هم با آنها برخورد می شود.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت ادامه داد: اگر اینها به آموزش و پرورش هیچ ارتباطی ندارد رسما اعلام شود. من خودم برای سرویس مدرسه فرزندانم به مشکل خورده ام. آموزش و پرورش هم عضوی از شورای حمل و نقل استان است و باید به این موضوع ورود کند. 

شاهمیرزایی افزود: تمام این شرکت های اینترنتی و تاکسی های اینترنتی داری مجوز هستند و مردم برای شکایت از انها لازم نیست که به جایی مراجعه کنند وفقط به اینماد مراجعه کنند و شکایت خود را ثبت کنند. تمام پرداخت های مردم اینترنتی بوده و ریال به ریال آن مشخص است.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت  خاطرنشان کرد: اگر این موارد با شرکت حل نشد حل اختلاف به قوه قضائیه می رود و مردم نگران این مسئله نباشند. خود تپسی اعلام کرده که این پول را برمی گرداند. این موضوع کاملا قابل بررسی است. ضوابط حمل و نقل درون شهری با شهرداری است. اگر آموزش و پرورش هیچ مسئولیتی ندارد رسما اعلام کند. هزینه این سرویس ها 30 درصد کمتر از سایرین است ولی نظارت بر این تاکسی ها وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha