کد خبر 219022
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

ویژه‌برنامه‌های کاخ نیاوران در «هفته ملی گردشگری» و «روز تهران»

ویژه‌برنامه‌های کاخ نیاوران در «هفته ملی گردشگری» و «روز تهران»

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به مناسبت «هفته ملی گردشگری» و «روز تهران»، ویژه‌برنامه‌هایی را از پنجم تا ۱۸مهرماه تدارک دیده است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، نمایشگاه «سفرنامه ناصرالدین شاه به اروپا» متعلق به گنجینه موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران از پنجم تا ۱۱ مهرماه میزبان علاقه‌مندان است.

«طهران دیروز، تهران امروز» از مجموعه عکس‌های هادی استادهاشمی عنوان دیگر نمایشگاهی است که با همکاری موزه کوشک احمدشاهی در محل کاخ موزه اختصاصی نیاوران برپا می‌شود. این نمایشگاه پنجم تا ۱۸ مهرماه دایر است.

همچنین کاخ موزه اختصاصی نیاوران در این ایام با نمایش تک اثر «نقشه دارالخلافه قدیم تهران» از گنجینه موزه کتابخانه اختصاصی میزبان علاقه‌مندان است.

«پیامدها و آثار تاریخی ورود خودرو به زندگی ایرانیان» عنوان نشستی است که طی هفته گردشگری در سالن کنفرانس نیاوران برگزار خواهد شد.

«کاخ نیاوران در سفرنامه» با موضوع مروری بر خاطرات ناصرالدین شاه قاجار از سلسله برنامه‌های سفرنامه خوانی با مهدی گوهری، دیگر برنامه‌ای است که با همکاری کاخ موزه اختصاصی نیاوران، هشتم مهر از ساعت ۱۷ تا ۱۸ در تالار آبی این مجموعه برگزار می‌شود.

همزمان با هفته گردشگری نشستی با داود وکیل زاده پیرامون «عکاسی سفر» به همراه نمایش آثار هنرمند، نهم مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن کنفرانس تشکیل می‌شود.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران طی نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تمامی ایام هفته، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ فعال است و ورود تا ساعت ۱۶ امکانپذیر است. همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۱۸ فعال بوده و تا ساعت ۱۷ ورود به این مجموعه میسر است.

۲۷ سپتامبر امسال برابر با پنجم مهرماه به عنوان روز جهانی گردشگری معرفی شده و سازمان ملل متحد از سال ۱۹۸۰ تاکنون هر سال این مناسبت را جشن می‌گیرد. در ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ اساسنامه از سوی این سازمان تصویب و این انتخاب تبدیل به نقطه عطفی در صنعت توریسم جهانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha