کد خبر 219001
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

در مراسم تجلیل و پاسداشت شهدای اقلیت؛

شهید اوشانا داشتن وحدت کلمه را به ما یادآوری کرد

شهید اوشانا داشتن وحدت کلمه را به ما یادآوری کرد

سردار سعیدی گفت: شهید اوشانا بعد ۳۸ سال جریان وفاق و همدلی را ایجاد کرده و به ما یادآوری کرد که در چند نکته باید در کنار هم وحدت کلمه داشته باشیم. یکیاز آنان دفاع از حق و دیگری دفاع از مرز وبوم است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ مراسم تجلیل و پاسداشت شهدای اقلیت همراه با نامگذاری و پلاک کوبی خیابان مزین به نام شهید جانی بت اوشانا امروز در کلیسای حضرت یوسف برگزار شد.

سردار سعیدی جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم گفت: طبق آموزه های دینی ما همگی میدانیم که شهید جانی بت اوشانا در حال حاضر در این مجلس حضور دارند. خطاب به این شهید میگویم شما در روزی اراده کردی در حالی که ۲۴ سال سن داشتی، برای ادای تکلیف و حفظ و دفاع از این مرز و بوم بجنگی. شما تکلیف خود را ادا کردی و در این منطقه در کنار هم‌رزمان خود جانانه جنگیدی.

سردار سعیدی اشاره کرد: این شهید عزیز که از ارتش بود در کنار هم‌رزمان خود ایثارگرانه فداکاری کرد. در فرهنگ شهادت انتخاب آگاهانه تعیین کننده است. ایشان با آگاهی تمام این مسیر را انتخاب کرد. در نگاه اجمالی به وصیتنامه ایشان چند نکته جلوه میکند که اصلی ترین آن ایمان است. شهید جانی بت وصیت خود را با نام خدا آغاز میکند و ایمان بالا ایشان را به بصیرت می کشاند. 

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه افزود: شهید جانی بت جایی در وصیت خود می‌نویسد «در این لحظه من با روح شاد و قرین نعمت خواهم بود»، این جوان ۲۴ ساله با عرفان این جمله را می گوید. این جمله یک انسان عالم و عارف است؛ بنابراین این جمله نشان از یقین است.

وی گفت: شهید اوشانا در ۳۸ سال پیش بر خود تکلیف دانست و برای بازپس گیری حق و دفاع از این مرز و بوم رفت که هم جنبه ارزشی و ایمانی آن و هم حفظ تمامیت ارزی کشور جلوه میکند. ایمان ایشان در این نکات خود را نشان میدهد. شهید اوشانا بعد ۳۸ سال جریان وفاق و همدلی را ایجاد کرده و به ما یادآوری کرد که در چند نکته باید در کنار هم وحدت کلمه داشته باشیم. یکی دفاع از حق و دیگری دفاع از مرز وبوم است. شهدا اول از خودشان می گذرند و از وابستگی های دنیایی گذر می کنند و در راه خدا و خدمت به مردم ایثار میکنند.

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نکته دوم که ایشان به ما گوشزد می‌کند این است که مستحکم و صبور باشید، در راه خود محکم باشید و ایشان با ایمان راسخ به ما نوید می دهد با استواری می توان به اهداف عالی رسید. این شهید عزیز وقتی که برگشت از منصوبین ایشان کسی در قید حیات نبود، اما با افتخار مورد تکریم قرار گرفت و بسیار تأثیرگذار بود. این نشان دهنده این است که این شهید حتما در زندگی اش کاری کرده که خداوند اینگونه به او عزت داده است. مهم این است که ما غبارها را کنار بزنیم. 

سردار سعیدی  افزود: در وصیتنامه ایشان به احترام به پدر و مادر و تکریم آنان بسیار توصیه شده است. امیدوارم بتوانیم باز هم نسبت به این شهید ادای تکلیف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha