کد خبر 218984
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

سردار سلامی:

دفاع مقدس گزینه‌های نظامی روی میز را باطل کرد

دفاع مقدس گزینه‌های نظامی روی میز را باطل کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهدا تجلی زیبایی از مکتب ما هستند، گفت: دفاع مقدس گزینه‌های نظامی روی میز را باطل کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، پنجمین دوره همایش “نام ها و یادها” همزمان با هفته دفاع مقدس و با هدف تقدیر از ۴۵ فرمانده راوی تاریخ شفاهی دفاع مقدس، ۱۰ خانواده فرمانده شهید و رونمایی از کتاب «روشنای بدر» و « سربلند میدان» در سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد.  

سردار سلامی در این مراسم از استقرار سومین ماهواره جمهوری اسلامی ایران بر مدار زمین قرار خبرداد و گفت: از جوانان پاسداری که در ادامه راه شهدای والا مقام، امروز بیرق جهاد را برافراشتند و نقطه جبهه دشمن را هدف قرار گرفتند تشکر می کنم. همچنین از کسانی که برای ثبت، ضبط و نگارش معارف بی نظیر دفاع مقدس تلاش میکنند نیز تشکر میکنم. 

وی افزود: در این مراسم جمع ارزنده و شخصیت های برجسته ای حضور دارند که با اندیشه های مبتکرانه، قوت ایمان و پذیرش سخت ترین مخاطرات در قلب صحنه های نبرد رزمنده های ما را برای فتوحات الهی حمایت کرده اند. بنابراین این مجلس یک مجلس روحانی، معنوی و جهادی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: حاضران در این مجلس مونس شهیدانی بودند که نزد حق تعالی برجسته اند. جنگ نازله‌ای از عاشورا بود. عاشورا قله دست نایافتنی فضائل عالم است. همه کسانی که میخواهند با منطق شرافت، جوانمردی، انسانیت و اخلاق زندگی کنند برای دفاع از اسلام به میدان می روند و شهید می شوند تا این حجت را برای همیشه بر مومنان و محبان اهل بیت، واضح ‌و آشکار کنند که هیچ بهانه ای برای ترک میدان وجود ندارد. 

سردار سلامی افزود: اگر عاشورا نبود ما در دفاع مقدس پیروز نمیشدیم. جنگ؛ فرهنگ، فسلفه، ایمان و انگیزه میخواهد که نیازمند یک سرچشمه الهام بخش است تا در کالبد یک جامعه ایجاد شود تا آن ملت بتواند از این الگوی ناب راه غلبه بر دشمنان را بیابد. اگر ما شاهد  غلبه جنگ‌افزار و عدد انسانی با جبهه اسلام بودیم هرگز نمیتوانستیم اعجاز ایمان را در جبهه شاهد باشم. به اذن خداوند، صابرانی که به وعده های الهی یقین دارند پیروزند. 

وی گفت: وقتی یاری مومنان بر خداوند واحب می شود حتما خداوند مومنان را بر کافران غلبه می دهد. همیشه معادلات الهی و معنوی مسیر را نشان میدهد. اگر دفاع مقدس نبود ما اکنون برابر آمریکا پیروز نمی‌شدیم. آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد هنوز هم تکرار نشده است چرا که شبیه عاشورا است. دفاع مقدس هم بر مجموعه نبردهای متعارف و معمول جهان بی نظیر است. 

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: عبور از بارش گلوله ها، شکستن خط کربلای ۴ و 5، تراکم آتش ها و سیم های خاردار در تاریخ تکرار نمی شود. این زیباترین شکوه برای ملت است که در دوران طفولیت یک نظام که امام و رهبران آن یک جنگ خارجی را تجربه نکرده و هنوز نظام سیاسی اش مستقر نشده با یک تهاجم نظامی مواجه می شود تا شاهد غروب فرهنگ مبتذل غرب روی زمین باشد. 

سردار سلامی اظهار کرد: دفاع مقدس یک قطعه متوقف شده در تاریخ نیست. دفاع مقدس یک امتداد جاری ابدی و امتداد عاشورا است. ما به یک حقیقت وفادار ماندیم که نتیجه نهایی نبرد را شهادت تعیین میکند نه سلاح. جنگ را سیستم ها اداره نمیکند بلکه قلب ها اداره میکند. 

وی تصریح کرد: جنگی پیروز است که با هدف شهادت وارد آن شویم. پیروزی و شکست معادلات جبری و ریاضی نیست بلکه آنکه میجنگد پیروز است. حدود ۳۰ سال پس از دفاع مقدس شکست شوروی ها و آمریکایی ها را دیده ایم در صورتی که باید پیروز می شدند. 

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: براساس تجربیات دریافتیم ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. اینکه رهبر فرمود شهدا مظهر قدرت ایران هستند از یک حقیقت ملکوتی پرده برمیدارد. جنگ نیز همین را اثبات کرد اما آثار دفاع مقدس به این ختم نشد. آن کسانی که اینجا نشسته یا به لقاالله پیوسته اند تضمین کنندگان عزت الی الابد ما هستند. برای همین این میراث گرانبها را باید پاس بداریم.

سردار سلامی گفت: غصه میخوریم که عده ای میخواهند جوانان ما را از تاریخ خود جدا کنند. تاریخ هویت یک ملت و آیینه آینده است. دفاع مقدس الگویی مقدس است که اگر نبود ما روش مقابله با دشمن را نمی آموختیم. باید دفاع مقدس را ‌پاس بداریم چرا که جاری است. ما پیش از انقلاب متوسل به قهرمانانِ افسانه ای شاهنامه مانند رستم و سهراب میشدیم، اما امروز رستم ها و سهراب های بیشماری داریم که واقعی است. 

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شهدا تجلی زیبایی از مکتب ما هستند. دفاع مقدس گزینه های نظامی روی میز را باطل کرد. دشمن امروز بهتر از ما قدرتمان را میداند. میل به جهاد و اجتهاد شهادت عنصر اصلی قدرت ما است، با وجود اینکه ما اکنون مدرن شده ایم و تمام تسلیحات را در اختیار داریم. ما عنصر پیروزی را در شهادت جستجو میکنیم. 

وی افزود: دفاع مقدس کمر آمریکا و اروپای متخاصم را شکست. امروز شما با یک سلسله قدرت های افسرده و پژمرده طرف هستید به همین علت خالق تاثیر نبوده و رو به زوال است. دشمن اکنون به ظاهر قدرتمند است اما در درون ناتوان است. جغرافیای سیاسی و تحولات مربوط به آن نیز همان را نشان می دهد. 

سردار سلامی گفت: در این ۴۵ سال همه دشمنان قدرتشان را به کار گرفتند که تصوری ایجاد کنند که نظام جمهوری اسلامی پایدار نمی ماند. اما امروز میبینیم که دشمن متلاشی است ولی ما میدرخشیم. دشمن در هیچ عرصه ای نظیر سیاست، اقتصاد، علم و فناوری بر ما فضیلت ندارد. تمام این به دلیل اتصال ولی خدا به وحی است که میتواند دشمن را بی عمل نگه دارد و این واقعیت امروز دنیای ما است. هرکسی به آمریکا تکیه زد فروپاشید و هرکسی به جمهوری اسلامی تکیه زد ماندنی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha