کد خبر 218944
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

معاون سیاسی سپاه یزد: دشمن مسائل عینی را هدف گرفته،مردم هوشیار باشند

معاون سیاسی سپاه یزد: دشمن مسائل عینی را هدف گرفته،مردم هوشیار باشند

معاون سیاسی سپاه الغدیر یزد در چهارمین همایش رسانه‌ای دیده‌بان صبح با اشاره به دفاع ضعیف از اصول و مسائل عینی خود در محکمه افکار عمومی، گفت: امروز شاهد هجمه به مسائل عینی مانند دفاع مقدس هستیم.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سرهنگ محسن دهقانی شامگاه سه شنبه در چهارمین همایش دیده بان صبح که به همت بسیج رسانه استان برگزار شده است، اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهد هجمه به مسائل عینی و قطعی مانند جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هستیم به عبارتی در محکمه افکار عمومی نتوانسته‌ایم از اصول خود که از امور بدیهی برایمان است، به خوبی دفاع کنیم.

وی با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر کذب بودن آغاز جنگ تحمیلی از سوی صدام،‌ برخی منابع و اسناد جهانی و بدیهی در مورد آغازگر بودن جنگ تحمیلی توسط صدام را یادآور شد و افزود: با تمام این اوصاف امروزه صورت نرم شاهد خدشه وارد کردن به امور عینی خود هستیم.

معاون سیاسی سپاه الغدیر استان یزد گفت: متاسفانه در جریان دفاع مقدس راهبرد عقل جامعه یعنی حضرت امام(ره) به عنوان امام جامعه مبنی بر این که حمله بهترین دفاع است، را نشناخته‌ایم.

دهقانی با بیان این‌که امام راحل در واکنش به موضوع کاپیتولاسیون فرمودند شاه باید برود و متاسفانه ما اهمیت این حمله را به خوبی درک نکرده‌ایم، تصریح کرد: امروز نیز برخی به تغییر رفتار ایران در قبال عربستان انتقاد می‎کنند، غافل از این که بعد از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ و حمله عراق به ایران، شورای همکاری خلیج فارس تشکیل و محور اصلی اجماع این شورا دفاع همه جانبه از عراق در این حمله در راستای دشمنی با ایران بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش دفاع مقدس را از بهترین مصادیق برای رد سکولاریسم خواند و گفت: گاهی مطرح می‎شود دین افیون ملت‌هاست ولی عقل کامل در دفاع مقدس و مقابله با تجمیع قدرت‌های جهان خلاف آن را نشان داد.

معاون سیاسی سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: برخلاف سطح اول قدرت که وابستگی به سایر قدرت‌هاست، جمهوری اسلامی در دفاع مقدس به سطح دفاع از تمامیت ارضی رسید و در ادامه تفکر دستیابی و توان بازدارندگی در کشورمان محقق شد و در چهارمین سطح قدرت به توان وارد کردن ضربه متقابل رسیده‎ایم.

 علی‌محمد پارسائیان، مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد نیز در این همایش امنیت امروز کشورمان را نشات گرفته از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام خواند و اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در این جنگ نابرابر، ثمره ایمان ملت ایران است که توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی دیده شده بود. 

معاون سیاسی سپاه یزد: دشمن مسائل عینی را هدف گرفته،مردم هوشیار باشند

وی با اشاره به برگزاری همایش دیده‌بان صبح به صورت فصلی در مناسبت‌ها و با موضوعات مختلف، این دوره از همایش را در راستای بررسی و تجلیل از خبرنگاران فعال در برگزاری یادواره یادواره شهدای رسانه استان ذکر کرد.

پارسائیان گفت: خوشبختانه رسانه‌های استان با تهیه ۲۱۱ خبر در جریان یادواره شهدای رسانه استان مشارکت با کیفیتی داشتند که امیدواریم این اهتمام در سایر رویدادها نیز مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج رسانه استان یزد با بیان این‌که به برخی ویژه‌برنامه‌های صورت گرفته توسط بسیج رسانه‌ استان اشاره و از آن جمله به ‌برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برای اولین بار با حضور اهالی رسانه استان اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه این اردو، زمینه‌ساز برنامه‌های موثر دیگری شده که در آینده شاهد نتایج موثر آن خواهیم بود.

وی به اقدامات صورت گرفته بسیج رسانه در زمینه تامین زیرساخت‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت شاهد فعالیت کیفی دفاتر بسیج رسانه در شهرستان‌ها در راستای تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی بوده و هستیم.

پارسائیان از پیشرفت ۶۰ درصدی ایجاد مرکز فضای مجازی خبر داد و ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر شاهد به ثمر رسیدن و تاثیرگذاری بیشتر این مرکز باشیم.

مسئول بسیج رسانه استان به اهمیت تربیت خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: رفع این کمبود به کانون‌ها واگذار شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده از یک ماه آینده فعالیت در این بخش را شاهد باشیم.

وی با اشاره به تدارک برنامه‌های خاص توسط بسیج رسانه استان، از جمله این برنامه‌ها را برگزاری یادواره شهدای رسانه استان ذکر کرد و گفت: در همین رابطه ۱۳ نفر از شهدای اهل رسانه در استان شناسایی و سعی شد تا این برنامه محدود به برگزاری یاداره شهدا نباشد لذا در جریان برگزاری این یادواره کتاب عکسهای خبری شهید رسانه‌ای «حمید دانشجو» منتشر و انیمیشنی در رابطه با این شهید بزرگوار تهیه شد.

وی همچنین به برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان با مشارکت ۹۵ درصدی رسانه‌ها اشاره و اعلام کرد: فراخوان سومین جشنواره نیز اعلام شده و امیدواریم در دهه فجر شاهد برگزاری این رویداد باشیم.

پارسائیان در پایان نیز به اهمیت مقوله تولید محتوای در بحث رسانه نیز اشاره و عنوان کرد: در همین راستا موضوع حجاب و عفاف هم در مقوله خبر و هم پوستر، رویداد جام رسانه‌ای امید را در تدارک برگزاری داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha