کد خبر 218928
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

مراسم روز ملی عربستان سعودی در مشهد برگزار شد

مراسم روز ملی عربستان سعودی در مشهد برگزار شد

 مراسم روز ملی عربستان سعودی در حضور معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی،مقامات و مدیران مشهد، سرکنسول‌های خارجی مقیمِ استان در محل استقرار سرکنسولگری این کشور در مشهد برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ این مراسم با تلاوت قرآن کریم و نواختن سرود ملی عربستان و جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. سپس عبداله بندر الهزانی، سرپرست سرکنسولگری عربستان در مشهد، ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان و تبریک روز ملی پادشاهی عربستان سعودی، با تشریح دستاوردهای این کشور، بر اراده ایران و عربستان جهت توسعه و تعمیق روابط دوجانبه تاکید کرد.

همچنین احمد معصومی‌فر، مشاور وزیر امور خارجه و رئیس دفتر نمایندگی این وزارتخانه در خراسان رضوی که به عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت، ضمن تبریک روز ملی عربستان سعودی به دولت و ملت این کشور، اظهار کرد: امروز ما با خوش‌بینی بسیار نسبت به آینده روشن، شاهد به ثمر نشستن میوه‌های دیپلماسی و گفت‌وگو میان دو ملت بزرگ و مسلمان ایران و عربستان سعودی هستیم، سرزمین وحی مکه مکرمه قبله‌گاه و نماد وحدت مسلمانان جهان و مدینه النبی و حرم منور نبوی مورد احترام تمام مسلمین است.

مشاور وزیر امور خارجه و رئیس دفتر نمایندگی این وزارتخانه در خراسان رضوی ادامه داد: به همین ترتیب شهر مقدس مشهد و بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) که همه ما مفتخر به خادمی آن حضرت هستیم، به عنوان پایتخت معنوی ایران جایگاه بی‌نظیری نزد مسلمانان جهان دارد و زائران و علاقه‌مندان خاندان رسالت را از سراسر جهان به این شهر می‌کشاند.

وی با بیان اینکه ترویج و گسترش گردشگری زیارت یکی از راه‌های مهم برای ارتباط میان دو ملت است، افزود: ما می‌توانیم با همکاری یکدیگر و تسهیل گردشگری زیارت در شهرهای مقدس مکه، مدینه و مشهد درک فرهنگی عمیق‌تر و پیوندهای ایمانی را که مردم ما را به یکدیگر نزدیک می‌کند، تقویت نمائیم.

گفتنی است؛ در این مراسم، معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی، سایر مقامات و مدیران استان و همچنین سرکنسول‌های خارجی مقیم شهر مشهد مقدس و فعالان بخش خصوصی استان حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha