کد خبر 218881
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

گوگل دست اپل و سامسونگ را از پشت می‌بندد

گوگل دست اپل و سامسونگ را از پشت می‌بندد

بر اساس ادعای یک افشاگر، گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو تا هفت سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ یک افشاگر در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) می‌گوید گوگل به‌مدت هفت سال پشتیبانی نرم‌افزاری برای پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو ارائه می‌دهد. او همچنین گفته که قیمت گوشی گوگل پیکسل ۸ از ۶۹۹ دلار و قیمت گوشی پیکسل ۸ پرو از ۸۹۹ دلار شروع خواهد شد.

پشتیبانی هفت ساله لزوماً به این معنی نیست که گوگل هفت نسخه‌ی اندروید را برای پیکسل ۸ در دسترس قرار می‌دهد؛ با وجود این، هفت سال ارائه‌ی به‌روزرسانی امنیتی اقدامی تحسین‌برانگیز از سوی گوگل به حساب می‌آید. گوگل فعلاً این ادعا را تأیید نکرده است. این شرکت گوشی‌های جدیدش را هفته‌ی آینده رونمایی می‌کند.

گوگل سال گذشته به هنگام رونمایی پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو گفت این دو گوشی تا پنج سال جدیدترین به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کنند. پیکسل‌های نسل قبل گوگل به‌مدت سه سال به آخرین نسخه‌ی اندروید مجهز خواهند شد. سامسونگ می‌خواهد تا پنج سال از گوشی گلکسی S23 پشتیبانی کند.

اپل به پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت از آیفون مشهور است، اما برندهایی مثل فیرفون در این زمینه درخشان‌تر عمل می‌کنند. این شرکت گفته که فیرفون ۵ تا هشت سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد و اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، پشتیبانی به ۱۰ سال می‌رسد.

شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو از پردازنده تنسور نسل سوم استفاده می‌کنند و به‌ترتیب به هشت و ۱۲ گیگابایت رم مجهزند. پیکسل ۸ باتری ۴٬۵۷۵ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۲۷ وات خواهد داشت و باتری ۵٬۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی پیکسل ۸ پرو از شارژ ۳۰ وات پشتیبانی خواهد کرد.

گوگل مراسم جدیدش را ۱۲ مهر برگزار می‌کند. در آن مراسم شاهد رونمایی پیکسل ۸ و محصولاتی دیگر خواهیم بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha