کد خبر 218818
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

ماجرای فوت یک زندانی در ندامتگاه اوین

ماجرای فوت یک زندانی در ندامتگاه اوین

پیرو انتشار خبر فوت یک زندانی یهودی ایرانی-امریکایی به دلیل ارائه نکردن خدمات درمانی در ندامتگاه اوین که از سوی برخی رسانه‌های معاند منتشر شد، روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران طی جوابیه‌ای به این خبر کذب واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، زندانی «فرامرز جاویدزاد» به اتهام مشارکت در انتقال مال غیر، مشارکت در تشکیل شبکه جعل و کلاهبرداری و انتقال ۳ فقره مال غیر در حال تحمل کیفر در ندامتگاه اوین بود.

باوجود اینکه در آن مطلب کذب عنوان شده اعزام و رسیدگی نکردن پزشکی باعث فوت زندانی شده است، نامبرده طی مدت حضور در زندان به دلیل سابقه بیماری در دستگاه گوارش ۵ نوبت به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شده است.

همچنین برابر اطلاعات موجود در اسناد و پرونده پزشکی، زندانی یک نوبت در بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفته که با اصرار و رضایت شخصی از بیمارستان ترخیص شده است.

این زندانی روز اول مهر پس از وخامت حال و فشار خون پایین بلافاصله به بهداری منتقل و عملیات CPR با حضور پزشک و پرستار و عوامل اورژانس ۱۱۵ انجام شده که متأسفانه با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته این زندانی فوت کرده است.

در پایان شایان ذکر است، رسیدگی به وضعیت درمانی تمامی زندانیان از حقوق تثبیت‌شده در تمامی مراکز تأمینی و تربیتی است که در مورد این زندانی با سن ۶۰ سال طی دو ماه تحمل کیفر، ۵ نوبت اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان علاوه بر رسیدگی‌های پزشکی داخل زندان ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha