کد خبر 218788
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

نامزد حزب ثالث، کابوس جدید بایدن در انتخابات پیش‌رو

نامزد حزب ثالث، کابوس جدید بایدن در انتخابات پیش‌رو

همزمان با کاهش محبوبیت «جو بایدن» و رقابت تنگاتنگ «دونالد ترامپ» از حزب جمهوری‌خواه، دموکرات‌ها نگران هستند حضور نامزدی دیگر از یک حزب سوم، کابوس رئیس‌جمهوری آمریکا را به واقعیت بدل کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ نشریه نیوزویک نوشت: اینکه رابرت اف کندی جونیور ممکن است حزب دموکرات را ترک کند، می‌تواند سناریوی کابوس‌وار انتخاب دوباره جو بایدن را برای سال ۲۰۲۴ به واقعیت تبدیل کند.

کندی به تازگی در پاسخ به سوال یکی از رای دهندگان در مورد اینکه به عنوان نامزد حزب مستقل برای انتخابات می آید، یا خیر گفته بود که ترجیح می دهد همانند خاندانش رابطه با حزب دموکرات را ادامه دهد، اما در عین حال گزینه های دیگر را هم رد نکرد.

برادرزاده جان اف کندی رئیس جمهوری فقید ایالات متحده، درباره کمیته ملی حزب دموکرات گفت: «آنها تلاش می‌کنند اطمینان یابند که من قادر نیستم در روند سیاسی شرکت کنم و به همین دلیل هیچ گزینه ای را رد نمی کنم».

دموکرات‌ها نگران هستند که یک نامزد حزب ثالث در انتخابات، آرای بایدن را که همزمان با محبوبیت پایین دست و پنجه نرم می کند، کاهش دهد و به انتخاب نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ کمک کند.

این نگرانی ها به ویژه پس از آنکه کرنل وست فیلسوف و فعال سیاسی اعلام کرد که به عنوان نامزد حزب سبز در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد، بیشتر شده است، زیرا بایدن در رقابت های فرضی با ترامپ به عنوان رقیب اصلی حزب جمهوری خواه اختلاف بسیار جزئی دارد.

جی تاونسند مشاور سیاسی در این خصوص به نیوزویک گفت: «آخرین چیزی که بایدن می خواهد بشنود، پیوستن رابرت کندی به جبهه لیبرترین (آزادی خواهان) است. در این شرایط هیچ چیز به نفع بایدن نخواهد بود».

براساس نتایج یک نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد، یک سوم دموکرات‌ها اعلام کرده اند در صورتی که کندی نامزد مستقل شود، به وی رای می دهند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی کندی نیز پیشتر به نیوزویک گفت: «این واقعیت که رئیس جمهور بایدن آنقدر منفور است که یک سوم دموکرات‌ها حاضرند به یک نامزد مستقل در انتخابات عمومی رای دهند، اهمیت برگزاری یک انتخابات مقدماتی منصفانه و رقابتی را نشان می‌دهد».

گری جانسون فرماندار جمهوری‌خواه ایالت نیومکزیکو که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ نامزد حزب لیبرترین شد، نیز خاطرنشان کرد که پیوستن کندی به حزب مستقل می‌تواند به وی کمک کند رای‌دهندگانی را که نمی‌خواهند رئیس‌جمهور دیگری را از حزب دموکرات انتخاب کنند، جذب کند.

وی خاطرنشان کرد: «اگر کندی بتواند از دموکرات ها عبور کند و نامزد لیبرترین ها شود، من با تمام وجود به وی رای می دهم زیرا او نه بایدن است و نه ترامپ».

یکی از متحدان نزدیک بایدن که نخواست نامش فاش شود، در پاسخ به سوالی در مورد رقیبی از حزب سوم به شبکه خبری ان بی سی نیوز گفت: «در یک انتخابات نزدیک، هر یک رای مهم است. آیا باید هوشیار باشیم که ممکن است کنار زده شویم؟ بله، اما ما کار خود را انجام می دهیم».

نظرسنجی ها نشان می دهد که جمعیت فزاینده ای از آمریکایی ها از انتخاب نامزد خود ناراضی هستند. نتایج نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات پیو نشان می دهد که از هر ۱۰ آمریکایی ۳ نفر دیدگاه نامطلوبی نسبت به دو حزب دموکرات و جمهوری خواه دارند و ۶۳ درصد هم از نامزدهایی که تاکنون برای انتخابات اعلام حضور کرده اند، ناراضی هستند.

همزمان گفته می شود بیش از ۱۵ هزار نفر از ساکنان ایالت آریزونا برای پیوستن به حزب نو لیبلز (No Labels)، ثبت نام کرده اند؛ حزبی که گفته می شود دیدگاه هایی مخالف دموکرات ها و جمهوری خواهان دارد. به گفته تحلیلگران اگرچه اعضای این حزب جدید هنوز به اندازه کافی نیست، اما می تواند انتخابات ریاست جمهوری را در یک ایالت کلیدی به چالش بکشد.

مت بنت یکی از بنیان‌گذاران گروه دموکرات میانه‌رو راه سوم که تلاش‌ها برای جلوگیری از عضوگیری نولیبلزها را هماهنگ می‌کند، در این خصوص به روزنامه تایمز گفت: «ما به روشنی اعلام کرده ایم که احزاب ثالث در انتخابات نزدیک می‌توانند بسیار خطرناک باشند و تقریبا به طور قطع خطر جدی برای رئیس جمهوری خواهد بود».

همزمان کندی هم اعلام کرده است که تا پیش از ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) برای نامزدی حزبی غیر از دموکرات ها تصمیم خود را اعلام می کند.

براساس نتایج تازه ترین نظرسنجی ها، محبوبیت بایدن به دلیل عملکرد ضعیف اقتصادی وی سقوطی تاریخی داشته و به ۳۹ درصد رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha