کد خبر 218766
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

رئیس ستاد دیه کشور:

در حال شناسایی ایثارگران جرایم غیر عمد هستیم/ ظرف دو ماه آینده آزاد می شوند

در حال شناسایی ایثارگران جرایم غیر عمد هستیم/ ظرف دو ماه آینده آزاد می شوند

مدیرعامل ستاد دیه کشور در مراسم انعقاد تفاهمنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با ستاد دیه گفت: ما وظیفه خود میدانیم فارغ از این تفاهمنامه در هر کجا ایثارگری وجود دارد برای آزادی شان گام برداریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، علی شمس مدیرعامل ستاد دیه کشور در مراسم انعقاد تفاهمنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با ستاد دیه و با هدف آزادسازی زندانیان ایثارگر جرایم غیر عمد گفت: ستاد دیه کشور براساس تصمیم شهید لاجوردی و با هماهنگی مرحوم عسگراولادی و حمایت تعدادی از بازاریان برجسته کشور در سال ۶۹ با هدف آزادسازی زندانیان تصادف ایجاد شد.

وی افزود: ستاد دیه سپس به سمت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد رفت و اکنون این ستاد در سراسر کشور و با کمک خیرین درحال آزادسازی زندانیان است و اکنون با وجود شرایط سخت اقتصادی کمک های مردم نه تنها کم نشده بلکه بی نظیر و چند ده برابر شده است.

شمس با بیان اینکه اکنون ستاد دیه وظیفه شناسایی زندانیان و کمک به آن ها را دارد، گفت: ما وظیفه خود میدانیم فارغ از این تفاهمنامه در هر کجا ایثارگری وجود دارد برای آزادی شان گام برداریم. حتی همواره تلاش کرده ایم تا زندانیان ایثارگر از سایر زندانیان جدا نگهداری شود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه انشالله به زودی مشکل آزادی زندانیان جرایم عمد هم حل شود، تاکید کرد: نباید به هیچ وجه به افراد با جرایم عمد بی توجهی شود چرا که مشکل آنان ناشی از یک عصبانیت آنی و مقطعی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ایثارگران به گردن ما حق دارند، ادامه داد: اکنون درحال شناسایی ایثارگران با جرایم غیر عمد برای آزادی شان هستیم و براساس آمارهای رسمی ۳۵ نفر از ایثارگران در ۲۰ استان کشور با رقمی بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان بدهی است در زندان هستند.

شمس با بیان اینکه با تامین این رقم ظرف یک الی دو ماه آینده تمام ایثارگران جرایم غیرعمد آزاد می شوند، افزود: در مرحله تامین بودجه همیشه بین ۲۰ تا ۲۵ درصد مبلغ بدهی با کسب رضایت شاکی کسر می شود و مابقی مبلغ با اخذ وام از بانک و ستاد دیه و معرفی یک ضامن حل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha