کد خبر 218669
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

اردوغان وارد نخجوان شد / علی‌اف: عملیات موفقی در قره‌باغ داشتیم

اردوغان وارد نخجوان شد / علی‌اف: عملیات موفقی در قره‌باغ داشتیم

رئیس‌جمهور ترکیه در میان استقبال همتای آذربایجانی خود وارد نخجوان شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از آذرنیوز، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در فرودگاه بین‌المللی نخجوان استقبال کرد.

اردوغان وارد نخجوان شد / علی‌اف: عملیات موفقی در قره‌باغ داشتیم

طی روزهای گذشته اعلام شده بود که اردوغان به دعوت الهام علی‌اف و برای گفتگو و رایزنی در مورد روابط دوجانبه ترکیه و آذربایجان، دستور کار منطقه‌ای و جهانی، در درجه اول تحولات قره‌باغ به نخجوان می‌رود.

بازگشایی کریدور زنگزور و گذاشتن سنگ بنای خط لوله گاز ایغدیر- نخجوان و افتتاح یک مجتمع تولیدی نظامی در نخجوان از عمده دستور کارهای این سفر عنوان شده است.

اردوغان وارد نخجوان شد / علی‌اف: عملیات موفقی در قره‌باغ داشتیم

علی‌اف در این دیدار به اردوغان گفت: ما تمام غذا و داروی مورد نیاز شهروندان قره‌باغ را در اختیار آنها قرار خواهیم داد. عملیات امنیتی موفقی را در قره باغ انجام دادیم و امنیت کامل را در مرزهای خود به دست آوردیم  آذربایجان ۵ روز پیش به طور کامل حاکمیت خود را احیا کرد. مردم ما حمایت بزرگ ترکیه و تایید آن بر اینکه قره باغ خاک آذربایجان است را فراموش نخواهند کرد.

رئیس‌جمهور آذربایجان افزود: مطمئن هستم که روند ادغام مجدد ارمنی‌های قره‌باغ در جامعه آذربایجان موفقیت آمیز خواهد بود. متأسفانه زنگزور غربی توسط مقامات شوروی از آذربایجان جدا شد و به این ترتیب ارتباط جغرافیایی قسمت اصلی آذربایجان و نخجوان قطع شد. ما با حمایت از یکدیگر با ترکیه، مسائل منطقه را در مسیر درست هدایت می‌کنیم. ما صلح و ثبات در منطقه می‌خواهیم نه جنگ.

رئیس‌جمهور ترکیه نیز گفت: روابط ما با آذربایجان در بالاترین سطح است و ما ایستادن این کشور را در کنار خود در زمان مصیبت زلزله فراموش نخواهیم کرد. آذربایجان یک عملیات موفقیت آمیز علیه تروریسم در قره‌باغ بدون ایجاد تلفات غیرنظامی انجام داد. آذربایجان در قره‌باغ شانس عادی سازی روابط در منطقه را افزایش می دهد.

اردوغان افزود: ما انتظار داریم ارمنستان دست صلح دراز شده به سوی خود را گرفته و گام‌های صادقانه بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha