کد خبر 218634
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

بلاتکلیفی کارگرانی که با الکترونیکی‌شدن اخذ عوارض آزادراهی بیکار شدند

بلاتکلیفی کارگرانی که با الکترونیکی‌شدن اخذ عوارض آزادراهی بیکار شدند

صبح امروز ۵۰ نفر از کارکنان آزادراه زنجان – تبریز به خاطر الکترونیکی شدن عوارضی و تعدیل نیرو توسط شرکت آزادراه‌ها، مقابل استانداری زنجان تجمع کردند و خواستار حل مشکل اشتغال خودشان شدند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ صبح امروز 50 نفر از کارکنان آزادراه زنجان – تبریز به خاطر الکترونیکی شدن عوارضی و تعدیل نیرو توسط شرکت آزادراه‌ها، مقابل استانداری زنجان تجمع کردند و خواستار حل مشکل اشتغال خودشان شدند.

سید محمد شعاعی معاون امور عمرانی استانداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: طبیعی است که با پیشرفت و رشد تکنولوژی نیاز به حضور فیزیکی افراد کم شود.

سال بعد در استان زنجان با کمبود نیروی کار مواجه می‌شویم

وی گفت: در حال حاضر با کمبود نیروی کار در استان مواجه هستیم و جابه‌جا کردن این 50 نفر در واحدهای مختلف کار سختی نیست. با این روند که ادامه می‌دهیم سال بعد در خصوص نیروی کار با مشکل مواجه خواهیم شد و باید از دیگر استان‌ها نیروی کار وارد کنیم.

معاون امور عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه باید درباره این موضوع بررسی‌های لازم انجام شود تصریح کرد: فعلاً صاحب اصلی این آزادراه به طور کامل مشخص نیست و مباحثی درباره واگذاری به دولت مطرح است و به طور کامل دولت از بانک تحویل نگرفته است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا امکان دارد این نیروها به راهداری زنجان منتقل شود گفت: راهداری زنجان برای واریز حقوق شرکتی خود با چالش مواجه است و دیگر توان استخدام نیروهای جدید دیگری را ندارد.

از سوی دیگر جعفر قزوینیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: شرکت ملی آزادراه‌ها یک شرکت خصوصی است و سهامدار آن یکی از بانک‌های عامل است. مثل این می‌ماند که یک شرکت خصوصی اقدام به تعدیل نیروهایش کرده است و باید طبق قوانین اداره کار اقدام شود.

وی با بیان اینکه درآمد آزادراه زنجان – تبریز متعلق به شرکت ملی آزادراه است و دولت در این درآمد هیچ نقشی ندارد، افزود: این شرکت اقدام به الکترونیکی کردن عوارضی‌ کرده و طبیعتاً نیاز به حضور فیزیکی افراد کم می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: 50 نفر از کارکنان این شرکت به خاطر الکترونیکی شدن عوارضی تعدیل شده‌اند و می‌شود این نیروها را در دیگر شرکت و ارگان‌ها بکارگیری کرد. به طور مثال این شرکت برای یکی از بانک‌های عامل است و این بانک عامل بیش از 300 شعبه در سطح کشور دارد و این 50 نفر می‌توانند در این شعبه‌ها با عنوان کاری حفاظت فیزیکی استفاده شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته پس از سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی مباحثی درباره واگذاری آزادراه زنجان – تبریز به دولت مطرح شد ولی این موضوع به دلایلی مورد موافقت قرار نگرفت، عنوان کرد: وزیر راه هم یک پیشنهادی در این زمینه مطرح کرده که منتظر تصمیم هیئت وزیران است.

قزوینیان تشریح کرد: قطعاً الکترونیکی شدن عوارض، علاوه بر کاهش حقوق پرداختی، سبب افزایش درآمد نیز خواهد شد. با پیش‌بینی‌ای که این شرکت کرده است حتی تا 50 درصد ممکن است درآمدش افزایش یابد چراکه هم حقوق و دستمزد پرداختی به نیروی کار کم می‌شود و از سوی دیگر با الکترونیکی شدن ثبت پلاک، خطای انسانی از بین می‌رود و همه خودروها موظف به پرداخت عوارض می‌شوند.

امکان جذب در راهداری زنجان نیست

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد این نیروها همانند نیروهای آزادراه زنجان - قزوین در اداره‌کل راهداری استان جذب شوند، گفت: خیر چرا که آزادراه زنجان - قزوین قبل از واگذاری، مالکیت آن به دولت داده شده بود ولی در آزادراه زنجان - تبریز مالکیت آن با دولت نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha