کد خبر 218620
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

قیمت سکه و طلا امروز ۳ مهرماه ۱۴۰۲

قیمت سکه و طلا امروز ۳ مهرماه ۱۴۰۲

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۲ دوباره عقب نشست و همه قطعات سکه دسته جمعی ارزان شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ امروز، دوشنبه ۳ مهر تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، روند نزولی دارد. به گونه‌ای که قیمت طلا، در آستانه بازگشت به کانال دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قرار دارد و قیمت سکه امامی و بهار آزادنی نیز نزولی است. همچنین دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی روند کاهشی دارد. روند قیمت انس هم در روز بازگشایی بازارهای جهانی کاهشی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی کاهشی است و دو میلیون و ۳۰۶ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود که حدود ۱۱ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است؛ حدود ۱۵۰ هزار تومان کمتر از روز گذشته.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز حدود ۹۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود ۲۴ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۳۹ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۱۳۳ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز ۹۴ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود دو میلیون و ۲۳۳ هزار تومان رسیده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

این روزها قیمت دلار تحت تاثیر اخبار متناقض سیاسی و اقتصادی، سر در گم شده است و از آن سو بازار طلا هم تحت تاثیر تعطیلات پشت سر هم، هنوز روند مشخصی ندارد. علاوه بر این مسائل، شرایط اقتصادی مردم هم باعث شده است همچنان رونق خاصی را در بازار طلا شاهد نباشیم. همه این مسائل، بر قیمت طلا و سکه اثر گذاشته است.

در برخی از روزهای هفته گذشته، راه بازار طلا و سکه از یکدیگر یا هر دو از دلار جدا شد اما بازیگران این بازار تخلیه حباب سکه را دلیل عدم توازن در بازار فلز زرد می‌دانند.

در روزهای اخیر اما قیمت طلا و سکه به تبعیت از قیمت دلار یا کاهشی هستند یا در همان سطوح قیمت قبلی درجا می‌زنند. فعالان بازار طلا و ارز معتقدند این دو بازار در همبستگی با یکدیگر عمل می‌کنند و از همین رو مطالعه رفتار دلار می‌تواند دست بازار طلا و سکه را هم رو کند. در این میان البته نمی‌توان تقاضایی را که به طور سنتی در بازار طلای ایران وجود دارد، نادیده گرفت. فعالان بازار طلا امیدوارند با پایان تعطیلات و بازگشت جشن‌ها، تقاضا به این بازار بازگردد. امابه نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت نباید انتظار نوسانات شارپی را در این بازار داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha