کد خبر 218618
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

سرمایه‌گذاری ۶۲۰ میلیاردی اوقاف بوشهر در طرح پرورش ماهی ‌

سرمایه‌گذاری ۶۲۰ میلیاردی اوقاف بوشهر در طرح پرورش ماهی ‌

خیریه استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل خلیج‌فارس استان بوشهر گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح پرورش ماهی با ظرفیت تولید ۵ هزار تن ۶۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور در بوشهر یکی از سیاست‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه را مولدسازی و حمایت از فناوران و تولیدکنندگان دانست و اظهار داشت: در سال‌های اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه با ورود به مولدسازی و طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی تحول مهمی در جامعه هدف ایجاد کرده است.

وی از افزایش درآمد اوقاف در اجرایی شدن طرح‌های مولدسازی خبر داد و بیان کرد: یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در استان بوشهر طرح پرورش ماهی در خلیج‌فارس بود که این طرح در سواحل تنگستان اجرایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ظرفیت طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل تنگستان را 5 هزار تن دانست و بیان کرد: در مرحله نخست با ظرفیت 2 هزار تن وارد مدار بهره‌برداری شد و اکنون این میزان به 5 هزار تن افزایش یافته ‌که خرداد ماه سال آینده از نخستین تولیدات آن بهره‌برداری می‌شود.

اسماعیل‌پور حجم سرمایه‌گذاری طرح پرورش ماهی سازمان اوقاف و امور خیریه را 620 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: میزان اشتغال‌زایی طرح پرورش ماهی در استان 105 نفر مستقیم و 500 نفر غیرمستقیم و محل اجرا آن 7 مایلی سواحل بندر رستمی تنگستان در خلیج‌فارس است.

وی یکی از طرح‌های مهم دیگر اوقاف استان بوشهر مشارکت در طرح‌های ساخت مسکن دانست و بیان کرد: در این راستا با همکاری فرماندار و شهرداری کنگان 11 هزار متر مربع اراضی در اختیار اوقاف استان بوشهر به کاربری مسکونی تغییر یافته و آماده سرمایه‌گذاری در ساخت مسکن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر تغییر کاربری اراضی به تجاری را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: یک‌هزار متر مربع اراضی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در کنگان به تجاری تغییر کاربری داده شده است.

اسماعیل‌پور از ساخت و تکمیل مجتمع مسکونی شش واحدی خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاری در زنجیره صنایع پرورش آبزیان، فعالیت در تولید محصولات مختلف کشاورزی و دیگر حوزه‌ها از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در استان بوشهر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha