کد خبر 218601
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

قاضی زاده هاشمی: 

شهدا نمونه بندگی و عبودیت هستند

شهدا نمونه بندگی و عبودیت هستند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا هرآنچه دوست داشتند به خاطر عشق به خداوند بود، به همین خاطر است که می گوییم شهدا نمونه بندگی و عبودیت هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی از "صد و چهل شهید، صد و چهل روایت" که به مناسبت هفته دفاع مقدس در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، گفت: سالروز منصوب شدن حضرت ولیعصر(عج) به امامت و ولایت مومنین را تبریک می گویم و امیدوارم قدرشناس این امام رئوف باشیم.

 وی افزود: رهبری می فرمایند فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. شهدا چون در این عالم مداخله دارند حاجت می دهند و امور مادی‌مان را راه می اندازند. شهدا نیازی به یادآوری ندارند و مردم به آنان نیازمندند. اما نیازمندی از چیست؟ همه ما در زندگی نیاز به معلم، استاد و الگو داریم؛ نیاز داریم روش زندگی را از آنان بیاموزیم اما تا سطحی والدین و معلمان الگو ما هستند. در واقع از جایی به بعد ما نیازمند قهرمان هستیم. 

قاضی زاده هاشمی مطرح کرد: امروزه کشورهای ترکیه و کره قهرمان ها را از افسانه ها درآورده، برجسته و داستان سازی می کنند و به آن ها هویت می دهند تا بگویند ما دارای تاریخ هستیم؛ اما ایران فارغ از قهرمانان سترگ در تاریخ، امروزه نیز قهرمانان بزرگی دارد که می توان آن‌ها را با شناساندنشان به جامعه عزیز نمود؛ این عزیزان عشق به مردم و وطن داشتند. 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انسان عاشق به ایثار می رسد. عشق سه بخش است. گاهی چیزی را به خاطر خودمان و گاهی چیزی را به خاطر او دوست داریم اما گاهی چیزی را به خاطر خداوند دوست داریم. شهدا نیز هرآنچه دوست داشتند به خاطر عشق به خداوند بود به همین خاطر است که می گوییم شهدا نمونه بندگی و عبودیت هستند. 

معاون رییس جمهور مطرح کرد: به لطف حضرت امام (ره) و تربیت ایشان ما دارای شهیدان برجسته ای از حوزه های مختلف در کشور هستیم. اگر خبرنگاری به درستی به وظیفه خود عمل نماید در معرض تهدید و شهادت قرار میگیرد. 
وی اشاره کرد: حضرت امام(ره) با همراهی خانواده ها جامعه را تبدیل به یک پادگان تربیتی نمود. زنان و مردان جامعه ما با از خودگذشتگی نگذاشتند نایب امام تنها بماند تا جایی که می گویند چنین مردمانی در صدر اسلام نیز حضور نداشتند. در واقع ظهور، آن زمانی به وقوع می پیوندد که عوامل غیبت برطرف شود.

 قاضی زاده هاشمی مطرح کرد: شهدا پیش قراولان این امر هستند. ملت بزرگ ایران با اینکه ۴۰ سال تحت فشار بوده اما همواره وفاداری خود را ثابت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha