کد خبر 218599
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل:

اعتقاد به نظام مهدوی پالایش جامعه را به همراه دارد

اعتقاد به نظام مهدوی پالایش جامعه را به همراه دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: اعتقاد به نظام مهدوی اصلاح و پالایش جامعه را به صورت مستمر و دائمی به همراه دارد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام مهدی ستوده، اظهار کرد: نهم ربیع‌الاول آغاز امامت حضرت مهدی (عج) است که این ایام خجسته فرصتی مناسب است تا ما ابعاد و ویژگی‌های نظام مهدوی و عصر ظهور را مورد بررسی و تبیین دقیق قرار دهیم.

وی تصریح کرد: عصر غیبت حضرت حجت دوران فراغ و پراضطرابی است که قطعاً منتظران چشم انتظار ظهور و قیام جهانی آن حضرت هستند تا زیباترین جلوه‌های جامعه آرمانی را به نظاره بنشینند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: عصر ظهور و جامعه مهدوی، عصر حاکمیت نور، دانش و بینش اعتقادی است که قطعاً در این عصر دیگر خبری از تاریکی و جهل، انحراف و گمراهی نخواهد بود و بشریت مسیر سعادت را طی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: با درک دقیق از ویژگی‌های عصر ظهور و نهضت آسمانی امام عصر می‌توان دریافت که عدالت‌محوری و انسان‌سازی مؤلفه اصلی در جامعه آرمانی خواهد بود که امام عصر (عج) عهده‌دار این حرکت عظیم و تحول‌آفرین خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حساس‌ترین شرایط که بشریت از ظلم و جور خسته شده و تباهی و انحطاط جامعه و تمدن‌ها را در بر گرفته، ظهور آن حضرت می‌تواند اصلاح‌گری را آغاز کرده و زمینه و بستر آرامش و اطمینان خاطر را فراهم کند.

حجت‌الاسلام ستوده اضافه کرد: در جامعه مهدوی همه قوانین و مقررات بر مبنای احکام الهی اجرایی و عملیاتی می‌شود و مدینه فاضله راستین شکل گرفته و بشریت می‌تواند حلاوت و شیرینی جامعه آرمانی را به عینه بچشد.

وی بیان کرد: در این جامعه دیگر خبری از انحصارطلبی و تفکر نژادپرستانه و غیراخلاقی نخواهد بود بلکه محور کار عدالت‌گستری و اصلاح جامعه با محوریت و مبنای عقلانیت و معارف الهی خواهد بود تا ما بتوانیم در این حوزه برجستگی‌های خاص نهضت و جامعه مهدوی را به نمایش بگذاریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: ضرورت دارد منتظران واقعی نیز اصلاح را از خود شروع کرده و حرکت تحولی را در جامعه برای برقراری مبانی نظام مهدوی فراهم و مهیا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha