کد خبر 218520
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان مطرح کرد؛

ساخت مسجد در روستای «رحق» کاشان به دستور امام حسن عسکری (ع)

ساخت مسجد در روستای «رحق» کاشان به دستور امام حسن عسکری (ع)

 نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان گفت: ساخت مسجد در روستای «رحق» کاشان به دستور امام حسن عسکری (ع) نشان از علاقه آن حضرت به مردم این منطقه است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام سیدسعید حسینی شامگاه یکشنبه در آئین رونمایی از کتاب ستاره ولایت اظهار داشت: کاشان مهد تشیع است و این افتخار برای مردم منطقه است که اولین سفیر ولایت به دستور امام محمد باقر (ع) به این منطقه اعزام شد.

وی با اشاره به سابقه عشق و علاقه و ارادت مردم منطقه کاشان به خاندان عصمت و طهارت اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) در زمان حیات خود دستور دادند که دو مسجد یکی در قم نزدیک بازار کنونی و دیگری در روستای رحق کاشان بنا شود.

نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه دستور ساخت مسجد در روستای رحق کاشان توسط امام حسن عسکری (ع) نشانه علاقه ایشان به مردم منطقه بود، خاطرنشان کرد: در زمان حضرت امام محمد باقر (ع) هم ایشان با توجه به درخواست‌های مکرر مردم منطقه فرزند بلافصل خود را برای ارشاد و راهنمایی به این منطقه روانه کردند.

وی با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب برای نمایندگی ولی فقیه در منطقه کاشان گفت: ایشان غیر از مراکز استان‌ها فقط برای منطقه کاشان یک نماینده مستقل تعیین کرده است که یکی از مهمترین دلایل آن این است که مردم این منطقه در فاصله زمانی بین حکومت بنی امیه و بنی عباس راه را گم نکردند و این نشان می‌دهد که مردم این منطقه دارای بصیرت و جایگاه رفیعی بوده و هستند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به وجود مزار مطهر امامزادگان عظیم الشان و همچنین وجود مفاخری همانند محتشم کاشانی در منطقه کاشان افزود: لازم است تا کودکان و نوجوانان با این مفاخر آشنایی بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به جمکران گفت: ایشان برای انجام برنامه‌های فرهنگی برای کودکان تاکید زیادی داشته و دارند که امیدوارم این موضوع مورد توجه مسئولان اوقاف کاشان قرار بگیرد و در صحن مطهر امامزادگان برای کودکان برنامه ویژه ترتیب دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha