کد خبر 218516
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

هفته وحدت، بهترین فرصت برای ترجمه واقعی کلمه وحدت

هفته وحدت، بهترین فرصت برای ترجمه واقعی کلمه وحدت

مدیر مرکز اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمانشاه گفت: هفته وحدت بهترین فرصت هست که ما بیاییم وحدت را ترجمه کنیم. جمهوری اسلامی و خصوصاً استان کرمانشاه این برادری و همدلی و حدت را ترجمه کرده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام جواد فاطمی‌نسب، پیشاپیش ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) به محضر ملت عزیز ایران اسلامی و همه مسلمانان اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم در مسیر اسلام ثابت‌قدم باشیم و موجبات رضایت خداوند متعال و حضرت ولی‌عصر(عج) را فراهم کنیم.

وی افزود: در آستانه فرارسیدن هفته وحدت هستیم. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همین وحدت و اخوت و برادری بین آحاد مردم عزیز ایران اسلامی هست. امروز هم اگر بخواهیم به‌نوعی مسلمانان عزیز ما کما فی‌السابق عزتمندانه در کنار هم زندگی کنند، باید اسلام را انتشار دهیم و از اسلام و مبانی اسلامی دفاع کنیم، این محقق نمی‌شود مگر با وحدت بین مسلمانان.

مدیر مرکز اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمانشاه عنوان کرد: دشمن به‌خوبی از مؤلفه‌های قدرت مسلمانان و اقتدار نظام جمهوری اسلامی آگاه هست و لذا کار دشمن این است که این مظاهر و مؤلفه‌های اقتدار را هدف قرار بدهد.

وی ادامه داد: امروز اگر توجه شود می‌بینید که در سراسر دنیا اسلام حرف برای گفتن دارد و روزبه‌روز میل جوانان و رغبت آن‌ها به سمت اسلام و اسلام‌گرایی دارد بیشتر و بیشتر می‌شود. البته باید در نظر داشت به همان اندازه‌ای که اسلام دارد انتشار پیدا می‌کند و مسلمانان دارند متحدتر می‌شوند، دشمن هم به همان اندازه، بلکه بیشتر برنامه‌ریزی‌های خاص خودش را داشته و دارد.

فاطمی‌نسب گفت: دشمنان امروز به دنبال اسلام‌ستیزی هستند و به دنبال این هستند که دین اسلام را خشن جلوه بدهند، دین اسلام را ناکارآمد جلوه بدهند و لذا از انواع و اقسام حربه‌ها استفاده کردند. یک‌بار با قرآن سوزی، یک‌بار با توهین به ساحت مقدس قرآن و ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، یک‌بار با جنگ‌های نیابتی که در عراق و سوریه و ... مسلمانان را در مقابل هم قراردادند.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه ضمن سفارش به‌دقت در حربه‌های دشمن خاطرنشان کرد:‌وقتی‌که به این حربه‌ها دقت می‌کنیم، می‌بینیم که یک سناریو پشت این قضیه هست و می‌خواهند به سراسر دنیا مخابره کنند اسلامی که میل و رغبت به‌سوی آن پیداشده است چقدر خشن بوده و به برادرکشی توجه دارد. درصورتی‌که این نیست. 

هفته وحدت، بهترین فرصت برای ترجمه واقعی کلمه وحدت

رئیس‌ شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خصوص ظرفیت بالقوه هفته وحدت تصریح کرد:‌ما در هفته وحدت می‌توانیم با برنامه‌های خاص و تلاشی که زحمت‌کشان این عرصه می‌توانند داشته باشند، بخش عظیمی از سناریو و توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

وی بیان داشت: الحمدالله ایران عزیز اسلامی یکپارچه هست و قومیت‌های مختلف مذاهب و فرهنگ‌ها، ممکن است که متعدد باشد ولی حول محور اسلام و قرآن، ذیل پرچم جمهوری اسلامی و تحت ولایت مقام معظم رهبری(مدظله) و ولایت‌فقیه، این برادری و رفاقت و همدلی استمرار پیدا خواهد کرد و ان‌شاءالله از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهیم کرد.

فاطمی‌نسب اشاره‌ای داشت به اغتشاشات سال گذشته که با رمز کشته شدن یک دختر کُرد رخ‌داده بود و ابراز داشت: سال گذشته قائله‌ای را راه انداختند و به دنبال این بودند که درگیری و دعواهای قومیتی را به‌نوعی زنده و احیا کنند. همه دیدند که با فوت یک دختر کُرد، چطور خودشان را حامی زن قراردادند و چطور خودشان را حامی کُرد و قومیت‌ها و مذاهب قراردادند، درصورتی‌که کارنامه‌ی استکبار و کارنامه همین گروهک‌ها و جریان‌هایی که در مقابل ایران اسلامی و اراده مردم خواستند بایستند پُر هست از نقض حقوق بشر و نقض حقوق زن.

وی نیت عاملان اصلی این اغتشاشات را به آشوب کشاندن کشور دانسته و بیان داشت:  عاملان اصلی اغتشاشات تلاششان بر این بود اختلاف‌ها را بیشتر کنند و امسال هم از ماه‌ها قبل تلاش کردند که سالگرد اغتشاشات بتوانند دوباره جوّ کشور را دوباره امنیتی و ملتهب کنند ولی همین بصیرت و آگاهی و هوشیاری مردم و آگاهی مذاهب و قومیت‌ها باعث شد که به فضل خداوند متعال توطئه‌های آن‌ها خنثی شود.

امروز دشمنان اسلام همان‌طوری که مقام معظم رهبری(مدظله) به‌خوبی اشاره فرمودند، در اتاق‌های فکری‌شان می‌نشینند و فکر می‌کنند که کجا ما ضعف داریم و ضعف‌های ما را پیدا می‌کنند و همان را بهانه‌ای می‌کنند برای بر هم زدن نظم و امنیت و انسجام ملت. الحمدالله ما ملت ما بیدار و هوشیار هست و به فضل خدای متعال کمافی‌السابق در کنار هم دیگر به‌عنوان مدافع ارزش‌ها و اسلام و انقلاب خواهیم ماند و در هفته وحدت که بهترین فرصت هست که ما بیاییم وحدت را ترجمه کنیم و جمهوری اسلامی و خصوصاً استان کرمانشاه این برادری و همدلی و حدت را ترجمه کرده است به معنای واقعی کلمه ما وحدت را می‌بینیم. این فرصت خوبی است که ما بتوانیم دیدگاه‌ها و نگاه‌هایمان را بیان کنیم و هم در مقام عمل ثابت کنیم که ما باهم هستیم.

استان کرمانشاه بافت قومی متنوعی از قبیل اقوام کُرد، لک، جاف و ترک  دارد. این استان همچنین از حیث مذاهب و فرق مذاهب اهل تشیع، تسنن و اهل حق در این استان سکونت دارند که سالیان سال در کمال وحدت و برادری پاسدار آرمان‌های امام و خون شهدا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha