کد خبر 218490
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۰

صیادی در گفتگو با «حیات» تشریح کرد؛

اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس

اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران آخرین اقدامات این سازمان به مناسبت هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات با اشاره به برنامه های این سازمان به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: سازمان زیباسازی به مناسبت این هفته پروژه ای را به نام شهرنشان طراحی کرده که تحقیقات آن حدود 8 ماه به طول انجام دیده است. در این پروژه قرار است از اتفاقات دهه 60 نظیر موشک باران ها، نقاط خاص اعزام و نقاطی که در تاریخ انقلاب اسلامی دارای ارزش تاریخی است الهام گرفته شود و نماد و یادبودهایی در این مکان های تاریخی جای گذاری شود.

وی ادامه داد: از این رو مقرر شد در مکان هایی که از نظر ساختاری و جغرافیی فضای مناسبی وجود دارد المانی با طرح رز و با هدف یادبود شهدا نصب می شود که تا کنون سه المان رز در مکان های ترور شهید مطهری، ترور شهید مفتح و در محله سرچشمه نصب شده است.

صیادی در این باره افزود: این المان ها قرار است تا ده روز آینده در ده نقطه شاخص تهران جا نمایی شود. همچنین براساس برسی ها مقرر شد در برخی از نقاط تاریخی فضای کافی برای نصب المان وجود دارد تابلوهایی ویژه ای را نصب کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه طی روزهای گذشته سفارش طراحی و تولید تابلوها ثبت شده است، مطرح کرد: قرار است این تابلو ها در 400 نقطه از شهر تهران نصب شود.

وی با اشاره به پروژه میدان قیام اشاره کرد: پروژه 20 میلیاردی میدان قیام که یکی از نمادهای اصلی دفاع مقدس در شهر تهران است به زودی در این میدان جانمایی می شود.

صیادی همچنین با اشاره به پروژه شهید بروجردی گفت: همچنین مقرر شده است یک سری مجموعه اقدامات ارزنده با هدف پاسداشت شهید بروجردی در بزرگراه شهید بروجردی اجرا شود و طبق پیش بینی ها تا هفته دیگه افتتاح می شود. از این رو یک تندیس 5 متری در اواسط بزرگراه، سردیس شهید بروجردی در ابتدای بزرگراه و درج ۵ جمله از این شهید در جداره های این بزرگراه در حال اجرا است.

وی در پایان نیز به اصلاح تابلوهای بدون عنوان شهید و بازسازی تمثال شهدا با همکاری سازمان بسیج خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha