کد خبر 218418
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸

مسکو: تمام وعده‌های غرب در توافق غلات دروغ بود

مسکو: تمام وعده‌های غرب در توافق غلات دروغ بود

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری پس از سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت دلیل اصلی خروج این کشور از توافق غلات این بوده که مشخص شد هر آنچه غرب به مسکو قول داده بود، دروغ بوده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه گفت که دلیل اصلی خروج این کشور از توافق غلات دریای سیاه این بوده که مشخص شد هر آنچه غرب به مسکو قول داده بود، دروغ از آب در آمد.

وی که در کنفرانس خبری پس از سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می‌کرد، افزود: «گذرگاه‌های ابتکار غلات دریای سیاه چند بار برای شلیک شهپادها و حمله علیه کشتی‌های ما استفاده شد».

وزیر امور خارجه روسیه گفت که سازمان ملل متحد باید بدون جانبداری و به صورت بی طرفانه عمل کند.

لاوروف به سخنان «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل اشاره کرد و گفت که سخنان ادعایی دبیر کل درباره ربوده شدن کودکان اوکراینی توسط روسیه غیرمنتظره بوده و هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد».

وزیر امور خارجه روسیه به طرح صلح مطرح شده توسط «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اشاره کرد و گفت که این طرح صلح به هیچ وجه قابل اجرا نیست.

چند روز پیش نیز سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد که ازسرگیری توافق غلات منوط به اقدامات واشنگتن برای عمل به درخواست‌های مشروع مسکو است.

آناتولی آنتونوف تصریح کرد که روسیه بارها اعلام کرده است که درها برای احیای توافق غلات دریای سیاه باز است و ایالات متحده باید به حذف واقعی موانع تحریمی روی بیاورد و القائات توخالی را تکرار نکند.

مقام‌های ارشد روسیه شامل ولادیمیر پوتین بارها درباره شرایط این کشور برای احیای توافق غلات صحبت کرده‌اند. توافق صادرات غلات از دریای سیاه توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل در تاریخ ۲۲ جولای ۲۰۲۲ امضا شد اما این توافق در ۲۲ جولای امسال در پی موافقت نکردن روسیه با تمدید آن، فسخ گردید.

«ولادیمیر پوتین اخیرا در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان در جریاین سفر به روسیه گفته بود: «فقط با لغو محدودیت‌های غرب علیه صادرات محصولات کشاورزی روسیه، به توافق غلات بازمی‌گردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha